مسواک زدن زیاد هم سبب پوسیدگی دندان می شود!

۲۴اردیبهشت،

یکی از مدل های پوسیدگی دندان،پوسیدگی از طوقه ی دندان است.در این حالت سطح رویین دندان به مرور ریزش می کند و به دلیل ظاهری بودنش در زیبایی چهره تاثیر منفی می گذارد.

مونا وطن خواه دندانپزشک در گفت گو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران درخصوص این نوع پوسیدگی گفت: علائم اولیه پوسیدگی دندان از طوقه شیشه رنگ و مات شدن پایه دندان است به طوری که برای بیمار مشهود است و درصورت عدم درمان رنگ دندان به تیرگی می گراید.هم چنین قسمت هایی از سطح دندان ریزش می کند و حفره ایجاد می شود و در نهایت دندان نرم می شود.

وی تصریح کرد:سالمندان،افرادی که از دهان تنفس می کنند و یا انحراف بینی دارند،افرادی که از پروتز ثابت یا متحرک استفاده می کنند کسانی که خشکی دهان دارند مانند اشخاص سیگاری و معتادان بیشتر در معرض پوسیدگی دندان قرار دارند.

علت بروز این پوسیدگی چیست؟
به طورکلی هر نوع پوسیدگی دندان به دلیل کاهش PH دهان است هر نوع مواد خوراکی که سبب شود محیط دهان اسیدی شود پوسیدگی دندان را به دنبال خواهد داشت مانند شیرینی جات، ترشی جات و حتی شیر که باید حتما بعد از مصرف این مواد دهان را بشوییم. 

وطن خواه افزود:نحوه ی مسواک زدن و تعداد دفعات مسواک زدن می تواند پوسیدگی دندان را افزایش دهد. 

وی اظهار داشت: پیشنهاد می کنیم سه بار در روز،هر بار به مدت ۳ تا ۵ دقیقه دندان ها را آهسته و با زاویه ی ۴۵ درجه با مسواک بشویید. و از شستن با شدت دندان ها خودداری کنید.این نحوه مسواک زدن سبب ساییدگی دندان می شود.و به خاطر از بین رفتن مینای دندان مقاومت دندان در مقابل باکتری های تولید کننده ی پوسیدگی کم می شود و می تواند سبب پوسیدگی طرق دندان شود. 

وی افزود:افرادی که علائم ذکر شده را در دندان خود ملاحظه می کنند از خمیردندان های فلورایددار استفاده کنند البته تاثیراین خمیردندان ها موضعی است و باید به دندان پزشک مراجعه نمود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.