مسکن‌های مهر سنـددار می‌شوند

درحالی که چندی پیش موضوع غیرقانونی بودن خرید و فروش مسکن مهر مطرح شد، سیاست‌گذاران در این عرصه خرید و فروش این واحدها را تنها در صورت سنددار بودن مجاز اعلام کرده‌اند. این در حالی است که برای عمده این واحدها هنوز سندی صادر نشده‌ است و از مجموع واحد‌های مسکن مهر در سراسر کشور تنها ۲۳هزار واحد سنددار هستند.
 

 پروژه‌ی مسکن مهر برنامه‌ی تجمعی ساخت ۴۲۰ هزار واحد بوده و ساخت نزدیک به ۷۰ هزار واحد آن به تازگی و در سال جاری شروع شده است. ساخت این ۷۰ هزار واحد از خرداد‌ماه آغاز شده‌ است و بنا بر وعده سیاست‌گذاران این عرصه در نیمه‌ی اول سال ۹۲ ساخت این‌ واحدها تمام و به متقاضیان تحویل داده‌می‌شود.
در حالی که ساخت این پروژه به کندی در حال اجرا است، متقاضیان واجدالشرایطی که واحد‌های خود را دریافت کرده‌اند اقدام به خرید و فروش واحد‌های مسکن مهر خود کرده‌اند که در صورت سند دار نبودن واحدها، این عمل غیر قانونی است.
البته بحث صدور سند برای مسکن مهر در وضعیت مبهمی قرار دارد و در عمده شهرهای جدید این روند با کندی در حال انجام است. به طور مثال بنا بر اظهارات مدیر عامل شهر جدید پرند در حال حاضر از ۱۲ هزار واحد مسکونی افتتاح شده در پرند ۴۸۰ واحد مسکونی دارای سند هستند و به گفته وی دلیل کندی کار بالا بودن حجم کار در پرند است.
بر اساس اظهارات صابونی، علیرغم مستقر شدن ۱۲ نفر در دفتر اسناد رباط کریم شرکت عمران پرند توانسته‌است تنها ۱۲ هزار صورت مجلس تفکیکی اخذ کند اما راهگشای تسریع در سند‌دار کردن واحدهای مسکونی مهر این است که تمام ادارات مرتبط برای سند‌دار کردن واحدها در پرند مستقر شوند.
در شهر جدید پردیس نیز بر اساس اظهارات مدیرعامل شرکت عمران پردیس تنها ۳۰ درصد از واحدهای مسکونی سنددار هستند.
در مابقی شهرهای جدید در سراسر کشور بر اساس اظهارات معاون وزیر راه و شهر سازی ۲۳ هزار واحد آماده تحویل مسکن مهر در سراسر کشور، در حال حاضر دارای سند است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌شود هم زمان با تحویل سایر واحدها سند‌ها نیز صادر شود.
در حالی که روند انجام معاملات مسکن مهر همچنان به طور پنهانی ادامه دارد، روند صدور سند برای واحد‌های مسکن مهر نیز با کندی مواجه است که از عمده‌ترین دلایل آن می‌توان به بالا بودن تعداد واحد‌ها و عدم هماهنگی شهرهای جدید با ادارات ثبت احوال اشاره کرد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.