مسکن باید از شکل کالای سرمایه ای خارج شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان تهران با بیان اینکه طرح مسکن مهر از شش سال پیش فعال و بیش از ۲ میلیون واحد ساخته شده است ، گفت : باید کیفیت طرح های ساخت مسکن متناسب با قشرهای جمعیتی و دارای درآمد متوسط افزایش یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  حسن محتشم افزود: طرح مسکن مهر مخاطبان خاص خود را دارد و دستاوردهای خوبی هم دارد اما باید برای کسانی هم که در داخل کلانشهرها می باشند و نمی توانند در خارج از تهران ساکن شوند ، طرح هایی مانند طرح ویژه مسکن اجرایی شود.

وی تصریح کرد : بازار مسکن به تعادل عرضه و تقاضا نیاز دارد و علاوه بر تسریع در تکمیل و تحویل مسکن مهر برای تامین مسکن دهک های جمعیتی متوسط هم اقدام کنیم.

محتشم اظهار داشت : طرح مسکن مهر باید از لحاظ خدمات و تأسیسات زیربنایی و روبنایی کامل شود و تعامل با انبوه سازان مسکن هم در اولویت باشد.

وی افزود : اگر تعادل عرضه و تقاضا ایجاد نشود مسکن همچنان کالای سرمایه ای باقی خواهد ماند و نوسان ها ادامه خواهد داشت.

محتشم گفت: برای ساماندهی قیمت خرید و فروش و اجاره  مسکن باید بخش مسکن را از حالت کالای سرمایه ای خارج کنیم ، در غیر این صورت شوک های قیمتی در این بازار ادامه خواهد داشت و این مهم با ایجاد تعادل در ساخت و عرضه مسکن با میزان تقاضای مسکن در کشور تحقق می یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.