مسکن مهر سرمایه گذار را از صنعت ساختمان بیرون نبرد

به گزارش نوساز، سید مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال رییس سازمان نظام مهندسی ، با اعلام اینکه مسکن مهر توانسته در کنترل بخشی از نیازهای مسکن تاثیر بگذارد گفت: امیدواریم مسکن ویژه نیز بتواند بخش دیگری از نیاز مسکن کشور را تامین کند اما اینکه تصور کنیم مسکن مهر پاسخگوی نیازهای مسکن کشور است، تصور درستی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تمان توان کشور را به مسکن مهر محدود کنیم، کار درستی نیست گفت: در هر صورت مسکن مهر دولتی است و باید تلاش کنیم تا اجازه ندهیم که مسکن مهر سرمایه گذار را از بخش صنعت ساختمان بیرون ببرد.

نماینده تهران با یادآوری فضای دلالی و سوداگری در کشور گفت: اگر بازار مسکن راکد شود سرمایه ها در بخش سوداگری و بخشهای کاذب مانند سکه و ارز فعال میشود.

وی خواهان تقویت سرمایه بخش خصوصی درصنعت ساختمان شد و گفت: باید سرمایه در بخش صنعت ساختمان به جریان بیفتد و سعی شود تا رفع مشکل مسکن خانواده ها، سرمایه گذاری در مسکن افزایش پیدا کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه گرانی مسکن دلایل زیادی دارد گفت: اگر مسکن مهر ساخته نمیشد، گرانی ساختمان بیشتر از اینها بود.

وی یکی از دلایل گرانی مسکن را تامین نشدن نیازهای خانواده ها دانست و گفت: هنوز تقاضا برای خرید مسکن وجود دارد هر چند که قیمتها روز به روز بالاتر میرود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به گرانی های لجام گسیخته در کشور گفت: افزایش قیمت کالا و خدمات در سایر بخشها بر بازار مسکن تاثیر گذار بوده و افزایش قیمت ساختمان را باعث شده است.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم تولید مسکن افزایش داشته باشد، چون هم صنعتی اشتغالزا و هم سرمایه بر است. مهمتر آنکه همچنان مسکن مورد نیاز جدی کشور است.

نماینده تهران با اعلام اینکه عرضه و تقاضا قیمت مسکن را تعیین میکند گفت: وقتی قیمت مسکن بالا میرود و باز هم خرید و فروش میشود، یعنی هنوز نیاز به مسکن وجود دارد.بنا بر این باید کاری کنیم که قیمت کاذب در مسکن به وجود نیاید.

وی با اعلام اینکه راههای مختلفی برای کنترل قیمت مسکن وجود دارد گفت: اول اینکه باید عرضه مسکن را کنترل کنیم و جایی مسکن بسازیم که مورد نیاز است.

هاشمی افزود: تصور کنید که نیاز مسکن در شهر تهران است اما در شهر هشتگرد کرج مسکن عرضه میشود! با این شرایط طبیعی است که گرانی قیمتها رشد خودش را خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران در پاسخ به اینکه چگونه میشود قیمت مسکن را کنترل کرد گفت: قوه مجریه ابزارهای گوناگونی برای کنترل قیمتها دارد بنا بر این دولت باید از ابزارهای نظارتی و کنترلی خودش نهایت استفاده را بکند.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.