مشارکت حداکثری در انتخابات برگ برنده ایران در مذاکرات بین المللی است

ماموستا’حاج اقبال بهمنی’روزجمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور حداکثری شهروندان در انتخابات مرحله دوم، مهر تاییدی بر حماسه ۱۲ اسفند سال گذشته است که در محافل بین المللی به ایران اسلامی اقتدار بخشید.

وی اظهار داشت: میزان مشارکت مردم در انتخابات ملاک سنجش مشروعیت و مقبولیت یک نظام است و ایرانیان همواره در طول سالهای پس از انقلاب و در انتخابات متعدد بر این مقبولیت مهر تایید زده اند و لازم است امروز نیز آن را تجدید کنند.

وی اظهار داشت:این طبیعی است انتخاباتی که به مرحله دوم کشیده شود با اقبال کمتر مردم مواجه شود، اما مرحله دوم انتخابات دوره نهم مجلس قطعا از این قاعده مستثناء است و مردم با حضور حماسی خود، این مهم را تایید می کنند.

به گفته وی، مرحله دوم انتخابات، ادامه مرحله اول و از همان اهمیت برخوردار است و مردم با مشارکت پرشور خود در این مرحله سیلی محکمتری به دشمنان خواهند زد.

وی گفت: مردم ایران همواره در عرصه های مختلف نشان داده اند که حامی نظام و ولایت اند کمااینکه با حضور دشمن شکن خود در مرحله اول انتخابات به ندای رهبری لبیک گفتند.

وی اعلام کرد: جهانیان نتیجه حضور مردم را در مرحله اول انتخابات مجلس، در سطح داخلی با همدلی مسوولین و در سطح بین المللی با ناامیدی دشمنان خارجی مشاهده کردند.

ملا اقبال بهمنی با اشاره به حضور مردم در مرحله اول انتخابات مجلس در ۱۲ اسفند۹۰ گفت: نتیجه حضور مردم در مذاکرات استانبول بخوبی مشاهده شد، بر این اساس مردم باید در ۱۵ اردیبهشت نیز با حضور در پای صندوق های رای، پشتوانه خوبی برای نظام باشند.

وی پشتیبانی همیشگی مردم از نظام را بهترین سرمایه وعامل اقتدار نظام اسلامی در جهان بیان کرد و صحنه های انتخاباتی را فرصتی برای محک زدن این مولفه اعلام کرد.

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی همزمان با ۳۳ حوزه انتخابیه دیگر در حوزه انتخابیه شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران نیز از صبح امروز جمعه آغاز شد.

در این مرحله، چهار نامزد برای کسب دو کرسی بهارستان رقابت می کنند.

در دور نخست انتخابات مجلس در ۱۲ اسفند در حوزه انتخابیه شهرستان سنندج، هیچکدام از داوطلبان بدلیل عدم کسب نیمی از آرا، جواز حضور در مجلس را به دست نیاوردند.ک/۳

۷۳۵۴/۵۳۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۹۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.