مشاور هاشمی رفسنجانی در گفتگو با آریا:دولت در انتخابات آینده کاره ای نیست/هیچکس حق ندارد برای حضور دیگران تعیین تکلیف کند

خبرگزاری آریا- با اصلاح قانون انتخابات دست دولت از انتخابات کوتاه می شود.
قدرت الله علیخانی مشاور پارلمانی هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند مانع حضور جریانی در عرصه انتخابات شود مگر آنکه آن جریان از نظر نظام مردود شده باشد.
وی افزود: معمولا دولت و گروههای دیگر که از رقبا وحشت دارند و نگرانند از این رو گاهی در مصاحبه هایشان مطرح می کنند که چه کسانی باید در انتخابات حضور داشته باشند یا حضور نداشته باشند.
علیخانی تصریح کرد: به عنوان مثال قبلا آقای بادامچیان یا کوثری این بحث ها را مطرح می کردند و به نوعی تعیین تکلیف می کردند که چه کسانی نباید در انتخابات حضور داشته باشند و اخیرا آقای صفار هرندی در این زمینه اظهاراتی دارد در حالی که هیچکدام از این افراد نماینده و سخنگوی نظام نیستند که بخواهند برای دیگران تعیین تکلیف کنند.
نماینده مجلس هشتم خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان دارای پایگاه قوی مردمی بوده و هستند و اقبال فراوانی دارند بنابراین انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و شوراها که هم زمان با هم انجام می شود اصلاح طلبان حضور فعالی خواهند داشت.
وی اظهار داشت: امیدواریم انتخابات پرشوری داشته باشیم خصوصا در شرایط امروز که کشور ما نیاز به وحدت و انسجام دارد در واقع با توجه به تهدیدات خارجی که کشور ما با آن مواجه است ضروری است حکومت و شورای نگهبان سعه صدر بیشتری از خود نشان دهند تا ما شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم و انقلاب و نظام خود را با برگزاری انتخابات خوب و آبرومندانه بیمه کنیم.
علیخانی با تاکید بر این مطلب که دولت در انتخابات آینده کاره ای نیست ،افزود: با اصلاح قانون انتخابات دست دولت از انتخابات کوتاه خواهد شد و این اختیارات وسیع و گسترده از دولت گرفته می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: بنده معتقدم  به طور کلی برگزاری انتخابات باید به یک کمیسیون واگذار شود که از همه ارگانهای بی طرف یک نماینده در آن کمیسیون حضور داشته باشند لذا برای آنکه دولت هم به طور کلی حذف نشود تنها می تواند یک نماینده در آن کمیسیون داشته باشند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.