مشتری‌ محوری از حرف تا عمل

جام جم آنلاین: شاید اگر این اتفاق در تهران بزرگ می‌افتاد، حالا دیگر این واقعه به یک خبر پرسر و صدا در رسانه‌های کشورمان بدل شده بود،‌ اما حالا پس از گذشت چند روز از سرگردانی مسافران کرمانی، صدای اعتراض مردمان این استان کویری، گوشی شنوا پیدا نکرده است.در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مسافر در هر بار حرکت قطار تهران به کرمان جابه‌جا می‌شوند، اما برخلاف گذشته که شرکت «رجا» مسوولیت فروش بلیت‌های این خط را برعهده داشت، مسافران این مسیر مجبورند برای رزرو بلیت از خدمات یک شرکت خصوصی استفاده کنند.

حالا چند روزی است که ایستگاه‌های قطار تهران به کرمان، مملو از مسافرانی است که برای رسیدن به مقصد باید از هفت خان رستم بگذرند. اعتراض‌های گروهی در ایستگاه قطار و رایزنی با مسوولان هم که تاکنون نتوانسته گرهی از کلاف سردرگم این مشکل باز کند.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مسافر در هر بار حرکت قطار تهران به کرمان جابه‌جا می‌شوند، اما برخلاف گذشته که شرکت «رجا» مسوولیت فروش بلیت‌های این خط را برعهده داشت، مسافران این مسیر مجبورند برای رزرو بلیت از خدمات یک شرکت خصوصی استفاده کنند.

این شرکت خصوصی، تنها شرکت ارائه‌دهنده خدمات به مسافران قطارهای مسیر تهران به کرمان است، اما متاسفانه به هر دلیلی چند هزار نفر از هموطنان کرمانی که انتخاب دیگری بجز استفاده از خدمات این شرکت ندارند، اسیر تصمیمات مسوولان شده‌اند.

مطابق گفته‌هایی که مردم در تماس‌های مکرر با جام‌جم داشتند، نه تنها بلیت قطارهای این خط از مبلغ ۶۰۰۰ تومان در چند ماه قبل به ۲۳ هزار تومان در ماه جاری افزایش یافته است، بلکه با آغاز به کار فروش اینترنتی ‌بلیت ‌های قطار توسط این شرکت خصوصی،‌صندلی‌های بسیاری از مسافران به اشتباه با یکدیگر جابه‌جا شده؛ طوری که به گفته مردم گاه یک بلیت و یک صندلی به چند مسافر مختلف فروخته می‌شود.

به هر حال،‌ در شرایطی که مدام از مزایای حمل و نقل عمومی سخن می‌گوییم و شرکت‌های خدماتی خصوصی نیز بر طبل مشتری محوری می‌کوبند، شایسته نیست که هزاران نفر از شهروندان ایرانی به دلیل نبود رقیبی جدی و با کیفیت برای این دسته از شرکت‌های خصوصی، چوب «ندانم کاری‌های مدیریتی» در این حوزه را بخورند.

امین جلالوند – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.