مشترکان تلفن‌ همراه ۷ میلیاردی می‌شوند

۲۳خردادماه،

اتحادیه جهانی مخابرات با ارزیابی شاخص‌های ضریب نفوذ تلفن همراه به این نتیجه رسیده است که در سال آینده جمعیت مشترکان تلفن همراه در دنیا مرز ۷ میلیون نفر را رد می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، براساس ارزیابی‌های اتحادیه جهانی مخابرات، پیش‌بینی شده است که در آینده‌ای نزدیک و تا سال ۲۰۲۴ باتوجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، تعداد مشترکان تلفن سیار در دنیا مرز ۷ میلیارد مشترک را رد کند.

آی‌تی‌یو اعلام کردهاست که بعضی از اعداد و ارقامی را که به دست آورده با تحلیل‌های آماری از نحوه و میزان استفاده کاربران قاره‌های مختلف از تلفن همراه بوده و ضریب نفوذ را نیز به صورت منطقه‌ای لحاظ کرده و در نهایت به یکدیگر پیوست کرده است تا کمترین انحراف از پیش‌بینی‌ها محقق شود.

براساس این گزارش بیش از پنجاه درصد مشترکان تلفن سیار در آسیا واقع شده‌اند و در واقع در این حوزه از آسیا با عنوان موتور محرک بازار تلفن‌های سیار یاد می‌شود که رشد قابل توجه و پیوسته‌ای را داشته است.

این پیش‌بینی‌ها همچنین می‌افزاید که تا انتهای سال ۲۰۲۴، نرخ ضریب نفوذ این حوزه به ۹۶ درصد در جهان برسد که در سطوح مختلف گفته شده، ضریب نفوذ به ترتیب برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ۱۲۸ و ۸۹ درصد است.

آی‌تی‌یو همچنین اعلام کرده است که در چهار منطقه از شش منطقه شاخص‌سنجی خود، ضریب نفوذ بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است و این نویددهنده خوبی برای ارتقا شاخص ضریب نفوذ در دیگر مناطق به حساب می‌آید.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.