مشعل، احسان اوغلو ، اردوغان و امیر قطر در قاهره

۲۷ آبان ،

با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به کشتار فلسطینیان شدت یافته و رهبران قطر،‌ ترکیه و نمایندگان حماس به منظور یافتن راهی برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی در قاهره مذاکره می‌کنند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس صبح امروز (شنبه) به همراه هیاتی بلندپایه از مقامات این جنبش وارد قاهره، پایتخت مصر شد و نشستی را با رئیس دستگاه امنیتی و جمعی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور برگزار کرد.

در این نشست که پشت درهای بسته انجام شد علاوه بر مشعل بعضی دیگر از اعضای بلندپایه حماس نیز حضور داشتند و مقامات دو طرف آن را مثبت ارزیابی کردند.

خالد مشعل همچنین قرار است نشست سه جانبه‌ای را با رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه و نیز اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل شورای همکاری اسلامی برگزار کند.

مشعل همچنین دیدار جداگانه‌ای با محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری مصر نیز برگزار می‌کند و تازه‌ترین تحولات غزه و چگونگی پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی مورد بحث دو طرف قرار می‌گیرد.

در همین حال شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر نیز برای مذاکره با مرسی و خالد مشعل امروز وارد قاهره می‌شود و پیش بینی می‌شود مذاکراتی با رجیب طیب اردوغان نیز داشته باشد.

اردوغان و حمد بن خلیفه پیش از دیدار با مشعل قرار است با محمد مرسی دیدار کنند.

با تشدید حملات رژیم صهیونیستی، اقدامات سیاسی برای متوقف کردن حملات صهیونیست‌ها افزایش یافته و مصر به کانون مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به کشتار مردم غزه تبدیل شده و قرار است وزرای امور خارجه کشورهای عربی نیز برای برگزاری نشست اتحادیه عرب امروز در قاهره گردهم جمع شوند.

مقامات قاهره پیشتر در تماس‌هایی با رهبران آمریکا، انگلیس، ایتالیا، روسیه و بعضی دیگر از کشورهای عربی و اروپایی راه‌های پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی را با آنها به بحث و مذاکره گذاشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.