مشکلی که توییتر را از شبکه خارج کرد

متخصصین توییتر می گویند این باگ آبشاری نه یک حمله هک است و نه چیز دیگری، سبب دو بار از کار افتادن شبکه وب توییتر در روز پنجشنبه هفته گذشته شده است.
اولین قطعی شبکه توییتر ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر رخ داد. این قطعی برق تمامی پلتفرم های این شرکت را تحت تاثیر قرار داد و تمامی امکانات شخص ثالث و برنامه های توییتر موجود بر روی پلتفرم های iOS و آندروید را غیر فعال نمود. سایت سال ۱:۱۵ بعداز ظهر به حالت عادی برگشت.
نائب رئیس بخش مهندسی توییتر، مازن راواشده Mazen Rawashdeh اظهار داشت: مهندسین شرکت در یکی از کامپوننت های زیرساخت توییتر یک باگ آبشاری را پیدا کردند. البته وجود این باگ نشان دهنده وجود یک مؤلفه نرم افزاری خاص نمی باشد اما این باگ همانطور که از نامش پیداست خود را در سایر بخش های سیستم منتشر می کند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Computerworld، این باگ از یک حمله هک و یا به خاطر آفیس جدید یا مسابقات Euro 2012 یا آواتارهای GIF ناشی نمی شود. یکی از خصیصه های این باگ اینست که تاثیر واحدی بر روی تمامی کاربران در سرتاسر جهان دارد، مانند اتفاقی که امروز شاهدش بودیم.
او در ادامه افزود ما به محض کشف این باگ اقدامات اصلاحی را از جمله بازگرداندن شبکه توییتر به وضعیت با ثبات است را اجرا نمودیم. یک گروه هکر در همین زمینه ادعا کرده است که این قطع شبکه توییتر بر عهده آنها بوده است اما توییتر این ادعا را واهی خواند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.