مشمولان تازه تحریمهای آمریکا چه کسانی می باشند؟ + اسامی/ تصاویر

این مطلب در تاریخ شنبه ۲۰م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشرق: در پی انتخاب مجدد “باراک اوباما” به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، وی در اولین حرکت سیاست خارجی خود به بهانه نقض حقوق بشر، عدم آزادی بیان و محدودیت های اینترنتی و ارتباطی در ایران، اقدام به تحریم کردن اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین بعضی از نهادهای دولتی و غیر دولتی کرده است.

در همین جهت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام نمود که هفده فرد و نهاد حکومتی در ایران را  تحریم نموده است.

اسامی اشخاص تحریم شده

در سندی که به تأیید اوباما رسیده است، در میان اسامی ذکر شده نام اشخاصی همچون “سردار علی فضلی“، “سردار اسماعیل احمدی مقدم” فرمانده نیروی انتظامی، جناب آقای ” رضا تقی پور ” وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و آقای “رسول جلیلی” عضو شورای عالی فضای مجازی به چشم می خورد.


سردار علی فضلی


سردار اسماعیل احمدی مقدم


آقای رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات


رسول جلیلی عضو شورای عالی مجازی

اسامی نهادهای تحریم شده

در کنار نام اشخاص حقیقی و حقوقی ذکر شده در این سند، نام نهادهای همچون دانشگاه امام حسین (علیه السلام)، هیئت نظارت بر مطبوعات، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شرکت پیک آسا، شرکت امن افزار گستر شریف، مرکز بررسی جرائم سازمان یافته (گرداب)، شرکت تهران گسترش ، شرکت ملی نفت ایران ، محمد مینایی از اعضای سپاه پاسداران و چند تن از اعضای کتائب حزب الله عراق به چشم می خورد.

در همین حال “ویکتوریا نولند” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی ادعا نمود که این اقدامات در جهتی تعهد آمریکا برای مقابله با سو استفاده مقامات ایران علیه شهروندان انجام داده است.


خبرگزاری انتخاب |

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.