مشکلات بانکی تعاونی های بستان آباد رفع می شود‎

صفدر باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فرهنگ رو به رشد تشکیل تعاونی در بستان آباد افزود: در این شهرستان ۳۵۰ تعاونی تشکیل شده که لازم است بسترهای فعالیت آنها برای ادامه کار آماده سازی شود.

وی گفت: با تشکیل جلسات متعدد موانع و مشکلات موجود بر سر راه تعاونی ها شناسایی شده و هر دستگاه و نهادی که در حل مشکل تعاونی ها نقش داشته باشد با وظایف خود آشنا شده اند.

وی با اشاره اینکه بانک توسعه تعاون در این شهرستان به عنوان بانک عامل برای تعاونی هاست، گفت: با توجه به اینکه سابقه بانک توسعه تعاون کمتر از عمر تعاونی هاست ارتباط بیشتری بین تعاونی ها و بانک توسعه تعاون برای رشد و خودکفایی تعاونی ها ضروری است.

وی اظهارکرد: در خصوص ضمانت تسهیلات به تعاونی ها، با توجه به بیش بینی سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور لازم است در ارایه تسهیلات و اخذ ضمانت در پرداخت تسهیلات تساهل اعمال شود.

باقری با اشاره به تشکیل تعاونی کشاورزی مهر در بستان آباد افزود: در این شهرستان ۱۹ تعاونی کشاورزی مهر تشکیل شده و در شرف واگذاری تسهیلات و زمین کشاورزی است.

وی زمینه فعالیت این تعاونی ها را صنایع تبدیلی و دامداری و کشاورزی عنوان کرد و گفت: فارغ التحصیلانی که در این زمینه تخصصی داشته باشند می توانند برای تشکیل تعاونی ها اقدام کنند.

۷۲۳۹/۷۰۴/۵۸۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.