مشکلات روانی شایع‌ترین علت شب ادراری در کودکان است

نوشته شده در تاریخ ۲۸/آبان/ – ۱۱:۴۹ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک اورولوژیست:

خبرگزاری : یک اورولوژیست با بیان اینکه شایع‌ترین علت شب ادراری در کودکان مشکلات روانی و در بزرگسالان بروز عفونت است گفت: البته در مردان پس از ۵۰ سالگی بزرگ شدن غده پروستان به شایع‌ترین علت بروز این مشکل تبدیل می‌شود.

دکتر علی شمسا درباره شایع‌ترین علل شب ادراری در کودکان و بزرگسالان گفت: شب ادراری در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است. مشکلات روانی مانند ترس از تاریکی شایع‌ترین علت بروز این مشکل در کودکان محسوب می‌شود. حساسیت به دارو، تنگی مجرای ادراری و… از دلایل دیگر بروز شب اداری در کودکان است.

وی با بیان اینکه مشکلات ارگانیک نقش جزئی در بروز شب اداری در کودکان دارد عنوان کرد: برای درمان این کودکان از داروهایی استفاده می‌شود که علاوه بر تاثیر بر مثانه، ضد افسردگی نیز هستند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان اینکه شب‌اداری در بالغین کم‌تر دیده می‌شود عنوان کرد: در بالغین بیشتر تکرر ادرار دیده می‌شود که غالبا منشا عفونی دارند اما در مردان بعد از۵۰ سالگی بزرگ شدن غده پروستات علت شایع بروز این مشکل است.

وی افزود: وقتی غده پروستات بزرگ می‌شود بر سر راه مجرای ادرار قرار می‌گیرد و مقدار ادرار در مثانه باقی می‌ماند که این مساله موجب افزایش حجم ادار در دفعات دیگر می‌شود که برای درمان این بیماران ابتدا از دارو استفاده می‌شود و در نهایت اگر نیاز به جراحی غده پروستات داشته باشد غده مورد جراحی قرار می‌گیرد.

این فوق تخصص پیوند کلیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر شب‌ادراری در بزرگسالان ریشه عفونی داشته باشد ابتدا باید عفونت مورد بررسی قرار بگیرد پس از آن و مشخص شدن نوع عفونت به افراد دارو تجویز می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.