مشکلات عصبی زوجین چگونه به‌وجود می‎آید؟

۲۹م دیماه ،

تامین فاکتورهای بهداشت سلامت روان سبب ممانعت از بروز مشکلات جدی عصبی در زندگی زناشویی زوجین می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اهمیت روابط زوجین به حدی است که در نحوه رشد و تکامل فرزندان و در نهایت داشتن یک زندگی مشترک موفق و پایدار کمک می‎‏کند که البته تقویت روابط عاطفی همسران در شرایطی به دور از بهداشت روان خانواده ممکن نیست.

 

داشتن احساس آرامش و امنیت داخل و همچنین دور بودن از اضطراب، افسردگی و تعارض‎های مزمن روانی است بعلاوه افزایش شادی در زندگی زناشویی، افزایش امید به زندگی و آینده و همچنین آرامش سه فاکتور اساسی در زمینه تحقق بهداشت روان در خانواده و میان همسران است.

 صمیمیت در زندگی زناشویی به تقویت روابط همسران بسیار کمک می‎‏کند، میزان صمیمیت به توانایی همسران برای انتقال روشن، صحیح و مؤثر افکار، احساسات، نیازها و خواسته‏‌هایشان بستگی دارد، به همین سبب یادگیری و آموزش گام مهمی در فرآیند ایجاد یا افزایش صمیمیت میان همسران محسوب می‌شود.

زوجین معمولاًً با شکایت‎های فراگیر و تعارض‎های حل نشده برای درمان و رفع مشکلات خود به مراکز مشاوره مراجعه می‏کنند که بسیاری از این تعارض‎‏ها در صورت ایجاد شناخت کافی و مناسب زن و مرد از یکدیگر قابل پیشگیری و رفع است.

گوش دادن فعال به عنوان یکی از راه‎های مهم و اثربخش در برقراری ارتباط صحیح است که از سه رکن توجه و شنیدن حرف‏‎های طرف مقابل، نگاه به چهره فرد گوینده و همچنین واکنش نشان دادن به مطالب بیان شده از جانب وی تشکیل می‌شود.

منبع:


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.