مشکلات کشورهای اسلامی با وحدت و ادبیات وحدت اسلامی حل خواهد شد

۰۸ام بهمن ،

نخست‌وزیر سابق عراق گفت: باید به جای دیکتاتورهایی که به واسطه موج عظیم بیداری اسلامی از بین رفته‌اند چهره‌هایی بر سر کار بیایند که ادامه‌دهنده راه اسلام و قوت‌بخش وحدت اسلامی باشند. مشکلات کشورهای اسلامی با وحدت و ادبیات وحدت اسلامی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “ابراهیم جعفری” اول وزیر سابق عراق در بیست و ششمین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: ایمان فرآیندی است که آغاز آن از قلب و دل انسان‌ها بوده و پس از آن مفاهیم محبت و دوستی می‌رسد و ما باید همواره براساس این مسئله گام برداریم، چرا که دین اسلام، غیر از محبت و دوستی نیست.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) از طریق همین مهم، ایجاد وحدت میان مسلمانان را آغاز کرد و مهر خود را قلب‌های انسان‌ها قرار داد.

جعفری تأکید کرد: ما باید پیامبر گرامی اسلام(ص) را الگوی رفتاری و کرداری خود قرار دهیم، چرا که اگر با دل کار کنیم می‌توانیم پیام خود را به دیگران برسانیم.

نخست‌وزیر سابق عراق گفت: هدف ما باید فکر، اندیشه و قلوب انسان‌ها باشد؛ باید با یکدیگر مودت داشته باشیم و قرآن بر این مسئله بسیار تاکید کرده است.

وی اذعان داشت: دشمنان اسلام سعی دارند مسلمانان را نابود کنند و وحدت میان آن‌ها را از بین ببرند، چرا که برخی از ارزش‌های اسلامی از بین رفته و دگرگون شده است.

جعفری بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید اسلام با فطرت انسان‌ها سازگار است و ما نیز باید با گام برداشتن در این مسیر، پیام اسلام را با حکمت پیامبر در سراسر جهان گسترش دهیم.

نخست‌وزیر سابق عراق اظهار داشت: باید به جای دیکتاتورهایی که به واسطه موج عظیم بیداری اسلامی از بین رفته‌اند چهره‌هایی بر سر کار بیایند که ادامه‌دهنده راه اسلام و قوت‌بخش وحدت اسلامی باشند. مشکلات کشورهای اسلامی با وحدت و ادبیات وحدت اسلامی حل خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه ثروت‌های بسیاری در کشورهای اسلامی وجود دارد و ما باید از آن‌ها به نفع اسلام استفاده کنیم، افزود: باید از ارزش‌های معنوی، فکری و اقتصادی بسیاری که در اختیار داریم در راستای وحدت امت واحده اسلامی استفاده کنیم.

وی گفت: ما هر نوع درخواست ملت عراق را تایید می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم که همه در خدمت ملت هستیم و آن‌ها نیز باید با هوشیاری مراقب فتنه‌ها باشند، چرا که ما با درخواست‌های آن‌ها موافقیم و به زودی درخواست‌های آن‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: این اجلاس‌ها و کنفرانس‌ها نباید تئوری باشد، بلکه باید در وحدت مسلمانان در موضع گیری‌های سیاسی جهان و منطقه‌ای تاکید کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.