مشکلات کنونی جهان اسلام ضرورت هم‌اندیشی کشورهای مسلمان را می‌طلبد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: مشکلات کنونی جهان اسلام ضرورت رایزنی و هم‌اندیشی کشورهای مسلمان را درخصوص حل آنها می‌طلبد و اجلاس تهران فرصت مناسبی برای تبادل نظر روسا و نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی در این مورد است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، “اومیت یاردیم” سفیر ترکیه در تهران ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۸ دی) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ابتدای این دیدار با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی در اواخر بهمن‌ماه سال ۹۲ در تهران گفت: مشکلات کنونی جهان اسلام ضرورت رایزنی و هم‌اندیشی کشورهای مسلمان را درخصوص حل آنها می‌طلبد و اجلاس تهران فرصت مناسبی برای تبادل نظر روسا و نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی در این مورد است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گسترش حرکت‌های تروریستی گروه‌های تکفیری در منطقه چهره مخدوش و نادرستی از اسلام ساخته است، افزود: کشورهای اسلامی باید چهره واقعی دین مبین اسلام را به عنوان پیام‌آور دوستی، برادری و یکپارچگی به جهانیان نشان دهند.
 
بروجردی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه تاکنون از حل سوری – سوری این مساله دفاع کرده و معتقد است تنها با گفت‌وگو و مذاکره با گروه‌های سوری می‌توان به بحران در این کشور اسلامی خاتمه داد.
 
اومیت یاردیم سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات جهان اسلام به خصوص کشورها اسلامی منطقه خاورمیانه گفت: گسترش تروریسم و فجایع تروریستی در منطقه همکاری و مشارکت قدرت‌های بزرگ جهان اسلام از جمله ایران و ترکیه را جهت غلب بر آنها می‌طلبد.
 
یاردیم افزود: ترکیه در همین راستا، ادامه و گسترش گفت‌وگوها و رایزنی‌ها با جمهوری اسلامی ایرانی را از جمله اولویت‌های سیاست خارجی خود می‌داند.
 
سفیر ترکیه در تهران در پایان درخصوص برگزاری نشست ژنو ۲ برای حل بحران سوریه گفت: ترکیه معتقد است برای اینکه این نشست بتواند گام موثری در حل بحران سوریه بردارد باید از جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در آن دعوت به عمل آید.
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.