مشکلی برای بیمه نفت‌کشها نداریم/ از اقدامات پیش دستانه در بی اثر کردن تحریم های نفتی استقبال می کنیم

عضو کمیسیون نفتی مجلس با اشاره به اعلام آمادگی ژاپن برای بیمه نفت کش های ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از تدابیر، حرکت ها و اقدامات پیش دستانه کشورها در بی اثر کردن تحریم های اروپا استقبال می کند.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروز آباد، قیر و کارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام آمادگی ژاپن برای بیمه تانکرهای حامل نفت ایران گفت: به نظر می آید تحریم هایی که اخیر اتحادیه اروپا به رهبری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از باب تحریم خرید نفتی ایران آغاز کرده آخرین حربه نظام استکبار برای ایجاد فشار به ایران است که با اعلام آمادگی کشورهایی مانند ژاپن، هند و چین برای بیمه کردن تانکرهای حامل نفت ایران و ادامه صادرات نفت از کشورمان این تحریم ها در آستانه اجرا،رنگ باخته است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هر گونه تحریم و فشاری پیشاپیش تدابیر لازم را اندیشیده است افزود: ضمن رفع برخی تحریم های اتحادیه اروپا برای انتقال نفت ایران در خصوص بی اثر کردن عدم پوشش بیمه نفت کش های حامل نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا نیز در داخل مشکلی برای بیمه نفت کش ها وجود ندارد.
 
عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از بیمه نفت کش های حامل نفت ایران توسط ژاپن استقبال می کند اظهار داشت: کشورهایی مانند ژاپن برحسب ضرر و زیانی که از باب تحریم های نفتی ایران می بینند ناچارند برای دور زدن تحریم های نفتی ایران پیش قدم شوند چرا که این کشورها با تحریم ایران در اصل خودشان را تحریم می کنند .
 
وی در ادامه به اخراج تعداد زیادی از نیروهای صنعت خودرو سازی فرانسه اشاره کرد و گفت: این موضوع به دلیل تحریم های صادرات کشور فرانسه به ایران بوده است،لذا همین مسئله نشان می دهد که کشورهایی که ایران را تحریم می کنند خودشان چه لطمه سنگینی از این تحریم ها می بینند،بنابراین به دنبال راهکارهایی برای تامین منافع خود می گردند .
 
عضو کمیسیون انرژی در خاتمه با اشاره به پیش قدم شدن ژاپن برای بیمه کردن تانکرهای حامل نفت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از حرکتها ، تدابیر و پیش دستی هایی که برای دور زدن تحریم های اروپا انجام می شود قطعا استقبال می کند.
انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.