مشکل عوارض صادراتی” پنبه” هیدروفیل همچنان پابرجاست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران گفت: ماهانه ۱۶۰ تن پنبه هیدروفیل در کشور تولید می‌شود که از این بین حدود ۱۴۰ تن نیاز داخل و ۲۰ تن صادر می‌شود.

علیرضا حائری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گفت: در پی وضع عوارض ۵۰ درصدی برای صادرات الیاف پنبه از کشور، به سبب یکسان بودن ردیف تعرفه این دو کالا، صادرات پنبه هیدروفیل نیز مشمول پرداخت عوارض مذکور شده و این در حالی است که پنبه هیدروفیل کالایی ساخته شده است.

دبیر انجمن در ادامه تصریح کرد: درخواست های متعددی برای رفع این مشکل و جداسازی شماره تعرفه پنبه هیدروفیل از الیاف پنبه توسط انجمن صنایع نساجی ایران خطاب به مقامات مسئول ارسال شده و موضوع در حال پیگیری است.

وی در ادامه گفت: در کشتی که روز قبل با حضور تولیدکنندگان پنبه هیدروفیل انجمن نساجی ایران برگزار شد، شرایط تولید و فروش این محصول در کشور مورد بررسی قرار گرفت و بنا به اظهار حاضرین، ماهیانه در حدود ۱۶۰ تن پنبه هیدروفیل در کشور تولید می‌شود که از این بین در حدود ۱۴۰ تن نیاز داخلی بوده و ۲۰ تن نیز صادر می‌شود.

حائری از دیگر موارد مطرح شده در این نشست را بررسی ضوابط قیمت گذاری مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و همچنین محاسبه قیمت تمام شده تولید پنبه هیدروفیل در کشور برشمرد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.