مصاحبه در آزمون دکتری برای دانشجویان ملموس نیست/ اعمال سلیقه‌ای نمره مصاحبه دانشجویان از سوی دانشگاه‌ها

۳۰ آبان ،

بسیاری از دانشجویان از نحوه برگزاری آزمون دکتری احساس نارضایتی کرده و معتقدند در اختصاص نمره مصاحبه، جایی برای اعتراض آنان وجود ندارد.

به گزارش تفسیری خبرنگاردانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد مهدی زاهدی وزیر علوم سابق با بیان اینکه شفاف‌سازی درباره اختصاص نمره مصاحبه آزمون دکتری برای دانشجویان باید در اولویت قرار گیرد، افزود: درحال حاضر نمی‌توان درباره باید‌ها ونبایدهای نحوه اختصاص سهم نمره کتبی و مصاحبه در آزمون دکتری اظهارنظر کرد.
 
 زیرا شفاف‌سازی در مورد نمره مصاحبه برای دانشجویان باید در اولویت قرار گیرد.زیرا برخی از دانشگاهها برای پذیرش دانشجویان سلیقه ای عمل کرده و برخی از نمرات را صفر و یا غایب اعلام می کنند.
 
وی بابیان  بر اینکه درحال حاضر اختصاص نمره مصاحبه در آزمون دکتری برای دانشجویان ملموس نیست، ادامه داد: بسیاری از آنان به سبب تصور اعمال سلیقه از سوی استادان برای دادن نمره مصاحبه، نسبت به این مهم معترض می باشند.

 
وی تاکید کرد: ملاک و معیار مصاحبه باید از سوی گروه داروان مشخص شود تا نحوه برگزاری مرحله  مصاحبه آزمون دکتری به صورت‌ کارشناسی برگزار شود.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتراض‌های دانشجویان به نمره مصاحبه باید نتیجه بخش باشد، گفت: ضروری است تا روندی برای نحوه آزمون دکتری در نظر گرفته شود تا اعتراض دانشجویان به نمره تعلق گرفته در انجام مصاحبه، به راه مشخصی ختم شود.
 
چندی است که مباحث مختلفی درمورد تغییرات آزمون دکتری مطرح است به گونه‌ای که مسئولان آموزشی درصدد می باشند تا سهم مراحل کتبی و مصاحبه، در این آزمون را برابر کنند که دراین صورت نیاز است تاآزمون دکتری کاملا تخصصی برگزار شود. در این میان بسیاری از دانشجویان درخواست دارند تا سهم بیشتری به نمره آزمون کتبی داده شود./ع


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.