مصرف بنزین ایران ۳ رقمی شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: در آستانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف بنزین ایران برای نخستین بار از مرز ۱۰۰ میلیون لیتر در روز گذشت تا در تعطیلات نوروز در مجموع حدود ۱٫۵ میلیارد لیتر بنزین در کشور دود شود.

به گزارش «پشین خودرو»، همزمان با آخرین رایزنی‌های دولت و مجلس برای تعیین قیمت بنزین و گازوئیل به عنوان دو فراورده پرطرفدار نفتی کشور، رکورد مصرف بنزین در تعطیلات نوروز ۹۳ بار دیگر شکسته شد.
از این رو با منتفی شدن تخصیص سهمیه ویزه بنزین نوروزی و تثبیت قیمت این فرآورده استراتژیک نفتی تا پایان فروردین ماه سال جاری، در حد فاصل ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور دود شده است.
در آستانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تاکنون در سه مرحله سفرهای نوروزی به طور متوسط روزانه بین ۸۰ تا ۸۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

مصرف بنزین ایران ۳ رقمی شد
در این بین پس از ثبت رکورد مصرف بنزین حدود ۹۹ میلیون لیتر بنزین در آخرین روز سال ، متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت کشور سه رقمی شد.
آمارهای رسمی حاکی از آن است که ۱۲ فروردین ماه سال جاری مصرف بنزین ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسیده است که در تاریخ بیش از یکصد ساله عرضه بنزین، این میزان مصرف بنزین در طول یک روز یک رکورد تاریخی به شمار می رود.
سال گذشته در حالی متوسط مصرف روزانه بنزین کشور حدود ۷۰ میلیون لیتر بوده اما از ۲۷ اسفند ماه تاکنون متوسط مصرف بنزین با جهشی ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتری در روز از مرز ۸۰ میلیون لیتر گذشته است که این میزان مصرف حدود ۲۰ میلیون لیتر بیش از ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه‌های نفت کشور است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.