مصرف روزانه آسپیرین به پیشگیری از سرطان کمک می کند

نتایج تحقیقات ده ساله بر روی بیش از یکصد هزار نفر در آمریکا نشان می دهد مصرف روزانه آسپیرین ممکن است به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ نتایج تحقیقات ده ساله بر روی بیش از یکصد هزار نفر در آمریکا نشان می دهد مصرف روزانه آسپیرین ممکن است به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند ولی به نظر می رسد تاثیر مصرف این دارو در مقایسه با آنچه پیشتر تصور آن می رفت  ، به مراتب کمتر باشد .

مایکل تان از پژوهشگران انجمن سرطان آمریکا و یکی از دست اندرکاران این تحقیق اعلام کرد یافته های جدید درباره تاثیر احتمالی مصرف آسپیرین در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها ، به واقع دلگرم کننده است ولی هنوز کارهای بیشتری باید صورت گیرد .

بر اساس دستور العمل های پزشکی و بهداشتی در آمریکا همواره  به افراد توصیه می شود به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی ، یا اگر سابقه حملات قلبی دارند ،  به میزان کم آسپیرین مصرف کنند . در هر حال اینکه توصیه های مصرف آسپیرین به پیشگیری از سرطان تعمیم داده شود ، هنوز قطعی نشده است .

در اوایل سال ۲۰۱۲ تجزیه و تحلیل داده های یک تحقیقات بالینی قبلی بر روی بیش از یکصد هزار زن و مرد بالای شصت سال که همگی غیر سیگاری بودند ، نشان داد آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در میان افرادی که آسپیرین مصرف می کردند در مقایسه با دیگر افراد که تحت این درمان نبودند ، حدود سی و هفت درصد کمتر است.

تاثیر مصرف آسپیرین در سرطان های دستگاه گوارش مانند سرطان روده و سرطان معده بیشتر براورد می شود . با این حال پزشکان درباره عوارض مصرف بیش از اندازه آسپیرین مانند خونریزی های جدی معده هشدار می دهند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.