مصرف سبزی‌جات سدی در برابر سرماخوردگی

تغذیه > میوه و سبزی
استفاده از سبزی‌جات و لبنیات باعث می‌شود افراد کمتر مبتلا به ویروس سرماخوردگی شوند.

دکتر ایرج خسرونیا ، متخصص داخلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به این که ویروس سرماخوردگی از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود رعایت بهداشت مهم است.

وی در ادامه مطلب خود افزود: برای عفونی نشدن استفاده از حوله و وسایل شخصی حائز اهمیت است.

خسرونیا اظهار داشت: دانش‌آموزان مبتلا به این ویروس سعی کنند در محل کار و کلاس درس حاضر نشوند چون امکان مبتلا کردن دیگران هم وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه برای پیشگیری از سرماخوردگی به روش سنتی چه باید کرد گفت: برای پیشگیری از سرماخوردگی به روش سنتی باید بدن قوی و مقاومی داشته باشید که کمتر گرفتار شوید مانند تغذیه مناسب، استفاده از میوه و سبزی‌جات و لبنیات که باعث می‌شود کمتر مبتلا به ویروس سرماخوردگی شوید.

خسرونیا ادامه داد: در صورت ضعیف بودن بدن، ویروس شروع به فعالیت می‌کند و مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد در این صورت بهتر است کودکان یا افراد مسن از واکسن استفاده کنند.

خسرونیا تصریح کرد: سبزی‌جات سرشار از ویتامین C و تقویت کننده‌ها هستند بنابراین با مصرف سبزی‌جات سبز رنگ که دارای آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های C. A. E می‌باشند و برای بدن ضروری هستند مقاومت بدن را بالا ببرید.

وی خاطر نشان کرد: سبزی‌جات در مقابل میکروب‌ها و آلودگی‌ها مقاومت ایجاد می‌کنند و فرد کمتر به این ویروس مبتلا می‌شود. سبزی‌جات مقاومت بدن را در برابر میکروب‌ها و آلودگی‌ها بالا می‌برد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.