مصرف قلیان، به بنیان خانواده آسیب می زند/ افزایش مصرف قلیان در تابستان نگران کننده است

۰۸خردادماه،

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران گفت: با آغاز ایام سه ماه فصل تابستان و آغاز گردشگری متأسفانه شاهد افزایش مصرف قلیان در جمع های خانوادگی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد رضا مسجدی در چهارمین گردهمایی اعضای فعال جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان این مطلب افزود: کشور ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته در بحث دخانیات یک برنامه مدون در نظر گرفته است و مهمترین اقدام و قدم اول در مبارزه با دخانیات اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی از مضررات مصرف مواد دخانی است.

وی با بیا اینکه اطلاع رسانی در رسانه سبب می گردد تا مسئولان و مردم با نگاه جدی تری به موضوع مبارزه با دخانیات بپردازند، ادامه داد: دخانیات همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. صدا و سیما می تواند زندگی واقعی مردمی که با معضل مواد دخانی مواجه می باشند را به فیلم و سریال تبدیل کند تا از این طریق به معضلات مصرف مواد دخانی بیشتر بپردازد.

دکتر مسجدی با بیان اینکه مصرف مواد دخانی حداقل ۵۰ نوع بیماری و ۲۱ نوع سرطان را شامل می گردد، گفت: خانمی که در معرض دود سیگار شوهرش قرار می گیرد به سرطان مبتلا می گردد و اگر آن خانم باردار نیز باشد دود سیگار تاثیر بسیار بدی بر روی جنین و مادر می گذارد؛ از این رو کشیدن سیگار در اماکن عمومی ممنوع است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در پایان با بیان اینکه در دود سیگار ۴ هزار ماده و قلیان ۷ هزار و ۳۰۰ ماده وجود دارد، اظهارداشت: سیگار و بدتر از آن قلیان بنیان خانواده را بر هم می زند و حیا را در خانواده ایرانی از بین می برد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.