مصرف کنندگان، کالاهای بارکد دار را خریداری کنند

قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از این پس مصرف کنندگان می توانند کالاهای دارای بارکد دو بعدی شبنم را از فروشنده بخواهند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)،’محمد صادق مفتح’ افزود: با اجرای طرح شبنم، کنترل و شناسایی کالاهای قاچاق در سطح عرضه شامل ۶گروه کالایی ادامه می یابد.

قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دراجرای این طرح ما با سطح گسترده ای از عرضه شامل انبارها، شبکه های مختلف توزیع، شرکت های پخش، فروشگاه های بزرگ، واحدهای صنفی، عمده فروشی، بنکداران و واحدهای خرده فروشی روبه روهستیم.

مفتح تاکید کرد: طرح در سطح عرضه فقط برای یکبار اجرا می شود و بعد از اجرای این طرح فروشندگان و عرضه کنندگان، ملزم به خرید و عرضه کالای بارکد دار هستند و کالای غیر بارکد دار قاچاق محسوب شده و مورد پیگرد قرار می گیرد.

به گفته وی، اکنون با اقدامات انجام شده در این طرح این امکان وجود دارد که هر خریداری در شش گروه کالایی کالای بارکد دار را از فروشنده طلب کند.

قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مزیت اجرای طرح شبنم را برای خریداران، اطمینان ازخدمات پس از فروش، اطمینان از اصالت و کیفیت کالا برشمرد و تاکیدکرد: در نظر داریم در مرحله بعد به مصرف کننده پاسخگو باشیم و تا اگر کالایی را با خصوصیات مشخص خریداری کرد تمامی اطلاعات مورد نیاز آن کالا را به وی ارایه دهیم.

مفتح توضیح داد:اجرای طرح در بخش واردات بسیار موفقیت آمیز بوده است و در حال حاضر از آبان ماه سال گذشته واردات کالاهای گروه اول را تحت پوشش قرار دادیم و تمام ثبت سفارش ها با نصب بارکد شبنم بر روی کالاهای وارداتی همراه بوده است.

با اجرای کامل طرح شبنم در سطح واردات و نیز عرضه کالا، اصلاح شبکه توزیع، اصلاح سطح عرضه، تشخیص کالای واردات رسمی از قاچاق و تشخیص اصالت کالا میسر می شود.

اجرای این طرح و نصب و الصاق بارکد دو بعدی شبنم در سطح عرضه بر روی شش گروه اول کالایی لوازم خانگی: انواع موتور یخچال، فریزر انواع تلویزیون، انواع مایکرو فر، انواع دوربین، انواع کولر گازی، انواع اتو، انواع آبمیوه گیری ۳ کاره و ۵ کاره، انواع جاروبرقی، انواع لوازم صوتی و تصویری، انواع تلفن همراه و در بخش رایانه و ملحقات آن شامل انواع چاپگر و انواع لپ تاپ و مونیتور ، انواع جوهر و تونر چاپگر انجام می شود.

در بخش اسباب بازی شامل انواع اسباب بازی ، در تجهیزات پزشکی شامل دستگاه های سنجش فشار خون، دستگاه های گلوکومتر -سنجش قند خون-، نوارهای دستگاه سنجش قند خون، انواع کاندوم ، ایمپلنت های جراحی (که شامل بعضی از ردیف های تعرفه ای می شود) و انواع سمعک ، در گروه لوارم آرایشی و بهداشتی شامل انواع عطر و ادکلن و انواع اسپری های خوشبو کننده، انواع رنگ مو و انواع مکمل های غذایی و دارویی نیز از دیگر مواردی است که طرح شبنم در خصوص آنها اجرا می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.