مصرف مایعات از عوارض جانبی داروهای درمانی هپاتیت سی جلوگیری می کند

۲۸م دیماه ،

مصرف مایعات از عوارض جانبی داروهای درمانی هپاتیت سی جلوگیری می کند

مصرف مایعات از عوارض جانبی داروهای درمانی هپاتیت سی جلوگیری می کند

یک فوق تخصص گوارش و کبد به مبتلایان هپاتیت سی پیشنهاد کرد برای جلوگیری از عوارض ناشی از داروهای درمانی این بیماری، مایعات بیشتری در طول روز مصرف کنند.

به گزارش راسخون؛ ˈموید علویانˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین مبتلایان به هپاتیت سی باید غذاهای متعادل بخورند و از وجود مقدار کالری لازم در هر وعده غذایی اطمینان داشته باشند.

وی ادامه داد: شایع ترین عوارض جانبی درمان هپاتیت سی با داروی تزریقی ˈاینترفرون آلفاˈ علایمی شبیه آنفلوآنزا است که البته بعد از دو هفته کاهش می یابد اما خوردن مایعات در کاهش این عوارض بسیار تاثیرگذار است.

این فوق تخصص گوارش و کبد، تب و لرز و دردهای عضلانی را از عوارض ناشی از این داروی درمانی برشمرد و اظهار داشت: این عوارض در آغاز درمان شایع است و بیمار نباید با دیدن این عوارض احساس نگرانی کند.

علویان با بیان اینکه هپاتیت سی قابل درمان است، تصریح کرد که در صورتی که بیمار به طور دقیق داروی تجویز شده را مصرف کند امکان ریشه کنی آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ویروس هپاتیت سی ممکن است منجر به آسیب های دایمی کبد، تنبلی کبد، سرطان کبد و نارسایی آن شود بیمار با دیدن علایم دال بر این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کند.

علویان انجام آزمایش های خونی را از راه های تشخیص این بیماری عنوان کرد و گفت: هپاتیت سی نوعی بیماری کبدی است که در اثر عفونت با ویروس هپاتیت سی روی می دهد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.