مصرف متفورمین به درمان سرطان تخمدان کمک می کند

۱۴م آذر ،

گزارش انتشار یافته در مجله سرطان نشان می دهد ،بیماران دیابتی که سرطان تخمدان نیز دارند و داروی متفورمین برای درمان دیابت خود استفاده می کنند می توانند بیش از بیمارانی که این دارو را استفاده نمی کنند از سرطان تخمدان رهایی می یابند.

این یافته های جدید می تواند به محققان برای پیشبرد روش های درمانی موجود برای درمان بیماری های مختلف کمک کند.

متفورمین دارویی است که برای درمان دیابت تجویز می شود. مطالعات پیشین نشان می داد این دارو ممکن است در درمان انواع دیگر سرطان مفید باشد و تحقیق جدید این فرضیه را تأیید می کند.

تحقیق ارائه شده از سوی اتحادیه تحقیقات سرطان در سال دو هزار و دوازده نشان داد که متفورمین می تواند نرخ نجات یافتگان بیمارانی که در مراحل اولیه سرطان لوزالمعده قرار دارند را افزایش دهد، سرعت پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد و به جلوگیری از سرطان ریه کمک کند. ارائه کنندگان این تحقیق اعلام کردند که خاصیت ضد سرطانی متفورمین ممکن است همچنین برای بیمارانی که سرطان دهان و همچنین آنهایی که به برخی از انواع ملانوما – سرطان پوست – مبتلا می باشند مفید باشد.

مطالعه انجام شده توسط محققان مرکز تحقیقات ملی سرطان در مادرید اسپانیا نشان داد متفورمین ترکیبی از مواد شیمیایی است که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد .

در ارتباط با سرطان ریه تحقیقات آغاز شده از سال دو هزار و ده نشان می دهد که متفورمین می تواند مانع پیشرفت این سرطان شود و به رهایی یافتن اشخاص مبتلا به سرطان ریه کمک کند و حتی خطر ابتلا به سرطان ریه پیشرفته را در بیمارانی که همزمان دیابت و سرطان ریه دارند کاهش دهد.

این تحقیق همچنین نشان داد، که متفورمین بیشتر از داروی TZD موثر است و از آن حتی می توان به عنوان بخشی از درمان استاندارد سرطان ریه استفاده کرد. این تحقیق نشان داد شصت و هفت درصد از بیمارانی که متفورمین استفاده می کردند تا پنج سال پس از استفاده از آن توانستند به زندگی ادامه دهند. به عبارت دیگر اشخاصی که متفورمین مصرف کردند تقریبا چهار برابر بیش از آنهایی که این دارو را استفاده نمی کردند توانستند به زندگی ادامه دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی دات کام، سانجیو کومار یکی از محققان در این باره گفت:« مطالعات ما از بهبود زنانی حکایت دارد که سرطان تخمدان داشتند و متفورمین استفاده می کردند.»
با توجه به نرخ بالای مرگ و میر در میان اشخاصی که سرطان تخمدان دارند محققان می گویند شیوه درمانی جدید به داروهای بیشتری نیاز دارد و متفورمین می تواند یکی از گزینه ها برای درمان این بیماری باشد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.