مصرف مجدد روغن سرخ کردنی

گردآوری توسط گروه سلامت ممتازنیوز

برخی افراد از روغن‌های مخصوص سرخ کردن، چند بار استفاده می‌کنند. استفاده مجدد از روغن‌ها، به شرایط اولین مرتبه مصرف روغن بستگی دارد. یعنی هرچند که توصیه ما یک بار استفاده از روغن‌های سرخ‌کردنی است…

 

روغن سرخ کردنی

 

اما آنهایی که به دلیل صرفه‌جویی می‌خواهند بیش از یک مرتبه روغن مخصوص سرخ کردن را استفاده کنند، باید حواسشان به حرارت‌دهی روغن باشد؛ یعنی اگر روغن در مرتبه اول، بیش از اندازه و برای مدت زیادی حرارت دیده باشد، استفاده مجدد از آن اصلا توصیه نمی‌شود. 

اگر رنگ و بوی روغن در اثر حرارت دیدن،‌ تغییر کرده باشد، باید آن را دور بریزید و از مصرف مجدد آن خودداری کنید اما اگر روغن را فقط برای تفت دادن یک ماده غذایی استفاده کرده باشید و آن را بیش از اندازه حرارت نداده باشید یا مدت زمان حرارت‌دهی طولانی نباشد، می‌توانید یک یا نهایت، دو مرتبه دیگر از این روغن به شرطی که تغییر رنگ و بو نداده باشد،‌ استفاده کنید.

برای استفاده مجدد هم باید هرگونه باقیمانده غذا و مواد جامد را پیش از مصرف دوباره از روغن خارج کنید. می‌توانید روغنی را که یک بار برای سرخ کردن موادغذایی از آن استفاده کرده‌اید، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد، پس از خنک شدن داخل ظرف مناسبی بریزید، در ظرف را محکم ببندید و آن را تا مصرف بعدی در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید.

یادتان باشد که این روغن‌ها را می‌توان حداکثر تا یک هفته بعد از اولین استفاده، دوباره مصرف کرد. یعنی امکان کنار گذاشتن آنها برای مصرف یکی دو ماه دیگر، وجود ندارد. در ضمن، از آنجا که امکان اکسیداسیون و فساد روغنی که با اکسیژن هوا در تماس است، بسیار بالا می‌رود، باید روغن را در این مدت، داخل ظرف‌هایی با درهای محکم نگهداری کنید.

 

منبع : هفته نامه سلامت

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


تغذیه سالم Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.