مصرف گوشت سفید در کاهش فشار خون بالا موثر است

۲۷ آبان ،
ممتاز نیوز : پریسا ترابیکارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان این مطلب ابراز داشت: گوشت‌های قرمز و سفید تامین کننده پروتئین و آهن مورد نیاز بدن می باشند ولی حاوی مقداری چربی نیز می باشند که این میزان در گوشت قرمز بیشتر است.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از برنا ؛ افزود: مصرف گوشت‌های کم چربی به‌ویژه گوشت سفید برای کاهش چربی‌های بد خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا، دیابت، بعضی سرطان‌ها و نقرس پیشنهاد می‌شود.

وی تصریح کرد: لازم است اشخاص در هفته ۲ تا ۳ بار غذای حاوی گوشت یا مرغ در برنامه خود بگنجانند و هنگام آماده کردن انواع گوشت برای پختن، چربی و پوست آن‌را دور بریزند همچنین گوشت، مرغ و ماهی را با روش های سالم مانند بخارپزکردن، آب پز کردن و تنوری کردن طبخ کنند.

به گفته این متخصص تغذیه، ماهی سرشار از چربی‌های مفیدی است که در گوشت‌های دیگر وجود ندارند بنابراین حداقل هفته‌ای ۲ بار ماهی بخارپز، تنوری یا کباب شده مصرف کرده و تا حد امکان ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و ماهی آزاد را انتخاب کنند و مصرف گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و کنسروهای گوشت (مانند تن ماهی) را محدود کنند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.