مصوبه‌ای برای حل مشکل ارزی دانشجویان

۲۱ آبان ،

23-311.jpg

بینا- مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل جلسه وزارت علوم با مسوولان اقتصادی کشور در خصوص ارز دانشجویی، از تصویب مصوباتی جهت رفع مشکلات دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های خارج از کشور خبر داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این مصوبات از سوی مسئولان بانکی کشور بسیاری از مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه حل می‌شود.
به گزارش تفسیری بینا، دکتر حسن مسلمی ، با بیان اینکه حدود یک ماه پیش جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیرعلوم، رییس سازمان امور دانشجویان و تعدادی از مسوولان اقتصادی کشور در مورد ارز دانشجویی برگزار شد،به ایسنا اظهار کرد: این جلسه مصوبات خوبی از جمله تامین بها یک سال زندگی ۴۷۰ دانشجو در خارج از کشور و تامین بها ۱۸۶۰ دانشجوی دکتری داخل که برای فرصت مطالعاتی به خارج رفته‌اند را به دنبال داشت که اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه حل می‌شود.
وی در عین حال با بیان اینکه بانک مرکزی قول اجرای دوهفته‌ای مصوبات مذکور را داده بود، گفت: اما با گذشت یک ماه از جلسه، این مصوبات هنوز اجرایی نشده است.
مدیرکل بورس وزارت علوم با بیان اینکه تصمیمات در حوزه دانشجویان غیربورسیه‌ باید با تامل و تفکر بیشتری اتخاذ شود، تصریح کرد: این اشخاص قشر نخبه جامعه می باشند که اگر با آنها نامهربانی شود، ضربه‌های جبران‌ناپذیری به آنها و کشور وارد خواهد شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.