مصوبه افزایش جمعیت و ارتقا نرخ باروری نهایی می شود

۲۱ آبان ،

مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده از تصویب راهبردهایی برای تشکیل تحکیم تعالی و ایمن سازی خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، مریم مجتهد زاده، در چهارمین همایش سراسری روز ملی خانواده در اردوگاه شهید باهنر گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی که اسناد بالادست هم وجود دارد تشکیل تحکیم تعالی و ایمن سازی خانواده راهبردهایی آماده شده که در جلسه اخیر این شورا مصوب و مرکز زنان باید ظرف دو ماه آیین نامه آن را برای ابلاغ به دستگاه های مختلف آماده کند.
وی افزود: آن چه که به عنوان شاخص برای روز خانواده نامگذاری شده ایثار و از خودگذشتگی است.
وی گفت:‌ طرح کاهش وقت کاری زنان از ۴۴ به ۳۶ ساعت در ماه قبل و در هیئت دولت نوبت رسیدگی آن شده که جایگزین آن به صورت دورکاری پیگیری خواهد شد.
مجتهد زاده ادامه داد: در کتب درسی آموزش و پرورش باید تغییرات ایجاد شود و در این باره گروهی آماده می شوند تا این موضوعات را در حوزه خانواده بررسی کنند.
وی گفت: خانواده هایی که فرزند کمتر از ۷ سال دارند و دارای همسر و فرزند معلول و یا زن سرپرست خانوار می باشند در شرایط مساوی با دیگران در اولویت دور کاری قرار می گیرند.
مجتعهد زاده خاطرنشان کرد: خانم هایی که دانشجو می باشند و تمایل به فرزند آوری دارند و مشکل تحصیل هم دارند می توانند ۴ ترم بیشتر تحصیل کنند و ۵۰ درصد واحدهای درسی را غیر حضوری انتخاب کنند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.