مصوبه عفاف و حجاب شورای انقلاب فرهنگی نیاز به زمینه اجرایی دارد

فروردین ۱۴۰۳

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مصوبه عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ۲۶ دستگاه ابلاغ شده است که برای عملیاتی شدن نیاز به زمینه اجرایی مناسب دارد.

“احمد سالک کاشانی” نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای یک تحقیق میدانی و فعالیت‌های فرهنگی به همراه دستگاه‌های ذی‌ربط، قانون عفاف و حجاب را تصویب کرد.

وی افزود: براساس این مصوبه ۲۶ دستگاه موظف شدند متناسب با فعالیت‌های خود مامور زمینه‌سازی عفاف و حجاب در کشور شوند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: دستگاه‌های مربوطه کارشان را برای اجرایی شدن این قانون آغاز کرده‌اند و در سال ۹۱ گزارشی از دستگاه‌های مجری به کمیسیون فرهنگی ارسال شده است.

سالک ادامه داد: براساس این گزارش نقاط ضعف و کاستی‌های این قانون مشخص شده است که باید زمینه از بین رفتن آن‌ موانع و همچنین اجرای این قانون فراهم شود.

این نماینده مجلس، امر به معروف و نهی از منکر را لازمه عملیاتی شدن قانون عفاف و حجاب دانست و تاکید کرد: برای همه‌گیر شدن حجاب مناسب در کشور باید همه رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما تبلیغات مناسبی در پیش گیرند.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما یکی از دستگاه‌های اجرایی قانون عفاف و حجاب است، تصریح کرد: ۱۳ ماموریت برعهده سازمان صدا و سیما است که براساس این ماموریت‌ها زمینه اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در کشور فراهم می‌شود.

سالک همچنین اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف برای اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب با مشکل و کاستی‌هایی روبرو می باشند که باید این کاستی‌ها در دولت جدید برطرف شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی همچنین دربارهٔ طرح این کمیسیون در خصوص عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: طرحی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون فرهنگی مطرح است که در قالب این طرح به موضوع حجاب نیز پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.