مضرات داروهای افسردگی بیشتر از مزایای آنها است

اکثر داروهای افسردگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند علائم افسردگی را با افزایش سطح سروتونین در مغز، کاهش دهند.

گروهی از متخصصان کانادایی در یک مطالعه جدید هشدار دادند مضرات داروهای افسردگی ممکن است بیشتر از مزایای آنها باشد لذا مردم حتما باید در مصرف گسترده این داروها بیشتر احتیاط کنند.

به گزارش ایسنا،‌ این مطالعه که با تلاش متخصصان دانشگاه مک مستر انجام گرفته و در مجله آنلاین «مرزهایی در روانشناسی» به چاپ رسیده در واقع این باور را که داروهای افسردگی ایمن و کارآمد هستند به چالش کشیده است.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی در این باره آورده است، این متخصصان پس از بازبینی و سنجش مطالعات پیشین در رابطه با عوارض و اثرات داروهای افسردگی دریافته‌اند که احتمال مرگ زودرس در افرادی که مدت طولانی از این داروها استفاده کرده‌اند به مراتب بیشتر از اشخاصی است که هرگز مصرف کننده داروهای افسردگی نبوده‌اند.

این مطالعه در واقع نشان می‌دهد که تاثیر داروهای فوق روی بدن بیش از اینکه مفید باشد، مضر است. اکثر داروهای افسردگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند علائم افسردگی را با افزایش سطح سروتونین در مغز، کاهش دهند.

سروتونین در واقع در تنظیم خلق وخوی انسان نقش دارد اما از سوی دیگر مقدار زیادی از سروتونینی که بدن تولید می‌کند برای اهدافی دیگر شامل هاضمه،‌ شکل گیری لخته‌های خونی در محل زخم‌ها،‌ تولیدمثل و رشد، بکار می‌رود. لذا متخصصان متوجه شدند که این داروها ممکن است تاثیرات منفی روی تمام فرآیندهایی داشته باشند که به طور طبیعی در بدن توسط سروتونین تنظیم می‌شوند.

عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.