مضرات نوشیدن چای داغ

۱۶م دیماه ،

براساس تحقیقات ، احتمال ابتلا به سرطان های ناحیه گلو در اشخاصی که چای داغ می نوشند دو برابر اشخاصی است که چای را ولرم مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ نوشیدن چای بسیار داغ ابتلا به انواع سرطان های ناحیه حلق و حنجره را افزایش می دهد.

براساس تحقیقات انجام شده، احتمال ابتلا به سرطان های ناحیه گلو در اشخاصی که چای داغ با درجه حرارت بین ۶۵ تا ۶۹ درجه سانتی گراد مصرف می کنند در مقایسه با اشخاصی که چای را ولرم و یا به اصطلاح نیمه گرم با درجه حرارت ۶۵ درجه سانتی گراد به پایین می نوشند تا دو برابر افزایش می یابد.همچنین نوشیدن چای داغ با درجه حرارت دست کم ۷۰ درجه سانتی گراد در مقایسه با نوشیدن چای نیم گرم، خطر ابتلا به سرطان های گلو را تا هشت برابر افزایش می دهد.

لازم به ذکر است نوشیدن چای داغ علاوه بر آن که به مری و نای به شدت آسیب می رساند سبب می گردد هنگام صرف چای میزان استفاده از مواد قندی بسیار شود که این مسئله سبب به مخاطره افتادن بهداشت دهان و دندان گردیده و نهایتاً پوسیدگی دندان ها را به دنبال خواهد داشت.

در نتیجه پژوهشگران پیشنهاد می کنند اشخاصی که به شدت عادت به نوشیدن چای دارند قبل از نوشیدن چای داغ که تازه در فنجان ریخته شده است دست کم چهار دقیقه صبر کنند.

گفتنی است مطالعات نشان می دهد بین حجم چایی که نوشیده می گردد و خطر ابتلا به سرطان رابطه ای وجود ندارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.