معارضین و دولت سوریه سرانجام کمیته مشترک تشکیل دادند/ مهر از اختلافات دڕ نشست تهران خبر داد

این خبر دڕ تاریخ ۲۹ آبان به نقل از منبع ذکر شده، دڕ پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش مهر ، نشست روز دوم گفتگوی ملی سوریه دڕ تهران دقایقی پیش با تشکیل کمیته مشترک دولت و معارضین سوری به کار خود پایان داد.

همچنین شرکت کنندگان دڕ اجلاس تهران علاوه بر موافقت با تشکیل کمیته ۱۶ نفره، بیانیه ای نیز صادر کردند که متعاقبا منتشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش این نشست از روز قبل با حضور ۱۷۰ شخصیت و ۴۰ حزب سوری دڕ تهران آغاز شد و مذاکرات نمایندگان دولت سوریه و معارضین تا امروز ادامه پیدا کرد.

در نشست روز قبل تعیین شد که کمیته مشترکی از معارضین و دولت سوریه به منظور بررسی بحران و همچنین تشریح گفتگوی ملی برای دیگر گروه های معارض تشکیل شود که این کمیته امروز با ۱۶ عضو تشکیل شد.

پیش از این خبرگزاری مهر از اختلافات دڕ این نشست خبرداده و نوشته بود: گزارش خبرنگار مهر از اجلاس گفتگوی ملی تهران از اختلاف نظر های جدی شرکت کنندگان دڕ این اجلاس حکایت دارد به شکلی که بعضی از حاضران خواستار تشکیل دولت انتقالی دڕ سوریه شده اند.

یوحنا ابراهیم از جمله رهبران مسیحیت دڕ خاورمیانه که از جمله شخصیت های مذهبی سوریه به شمار می رود، از جمله میهمانان اجلاس تهران بوده است. همچنین علمای اهل سنت نیز دڕ این اجلاس حضور داشتند.

شیخ بسیار عجاج از رهبران عشایر مخالف نظام، عمر حوسی رئیس حزب ابتکار عمل اکراد، حسین راغب رئیس حزب اصلاح طلب سوریه، فاتح جامع رهبر جریان تغییرات، مازن مغربیه رهبر جریان خط سوم برای سوریه، ماهر مرجح رئیس تجمع ملی سوریه، مجد نیازی رهبر جریان سوریه میهنی، پروین ابراهیم رئیس جمعیت جوانان کرد، رشید مراد رئیس تجمع ملی سوریه، طارق الاحمد از رهبران قومی الاسوری و فواد عطیه از رهبران ملی گرای از شخصیت های سیاسی سوریه از جمله حاضران دڕ اجلاس تهران بوده اند.

عادل نعیسه دبیرکل حزب جبهه خلق برای تغییر و آزادی که از معارضین سرشناس سوریه به شمار می رود نیز دڕ اجلاس تهران حضور داشت.

این گزارش از نشست پشت پرده معارضین سوری از اختلافات جدی شرکت کنندگان دڕ اجلاس تهران حکایت دارد به شکلی که بعضی از آنان بحث دولت انتقالی دڕ سوریه را مطرح کرده اند، این دڕ حالی است که براساس گزارش های دڕیافتی هیچ یک از شرکت کنندگان دڕ اجلاس تهران بحثی دڕ رابطه با لزوم کنار رفتن بشار اسد مطرح نکرده و همگی بر انجام اصلاحات و پیگیری پروسه سیاسی و برگزاری انتخابات تاکید داشته اند.

در این نشست رایزنی هایی میان علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه با بعضی رهبران مخالفان انجام شده و گفته می گردد هم اکنون رایزنی برای انتخاب اعضای کمیته پیگیری گفتگوی ملی دڕ جریان است.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.