معارف اهل بیت(ع) را به دور از خرافات به دنیا معرفی کنیم

آیت‌الله استادی:

خبر گزاری پانا:دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، معرفی حقایق و معارف اهل بیت (ع) به صورت قوی و منطقی و به دور از خرافات به همه جهانیان را وظیفه همه حوزویان عنوان کرد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله رضا استادی،  در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره آموزشی مرکز تخصصی امامت در قم، باتأکید بر تلاش های گسترده دشمنان برای حذف مکتب اهل بیت(ع) و یا کم رنگ کردن آن، گفت: وظیفه ما را در زمان کنونی معرفی حقایق و معارف اهل بیت علیهم السلام به صورت قوی و منطقی و به دور از خرافات به همه جهانیان است.

وی ادامه داد: علمای شیعه در طول تاریخ هرگز به جدال و درگیری نمی پرداختند، بلکه با معرفی علمی و منطقی معارف، دیگران را به مکتب اهل بیت (ع) دعوت می کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که طلاب باید در حوزه های علمیه، متناسب با هجوم دشمنان، به صورت تخصصی در یک رشته علمی فعالیت کنند، افزود: فلسفه وجودی مراکز تخصصی حوزه تربیت این دسته از فضلا  است.

آیت الله استادی خطاب به اساتید حوزه اظهار داشت: صرفاً آموزش طلاب کافی نیست بلکه هر استادی باید شاگردانی را ترییت کند که جای خالی او را پر کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت پشتکار و پیگیری مسائل علمی به صورت مستمر و عدم اکتفا به کلاس های درسی، بر لزوم پرهیز از مادی گرائی در بین حوزویان اشاره کرد و گفت:  طلاب جوان باید از هم اکنون فعالیت های دینی را بر اساس انگیزه های مالی انتخاب نکنند و تمام آنان به انجام وظیفه و رضای الهی باشد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.