معافیت قهرمانان بازیهای المپیکی،جهانی و‌آسیایی ازسربازی

۳ م دیماه ،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی قهرمانان بازیهای المپیک، جهانی و ‌آسیایی را از خدمت دوره ضرورت معاف کردند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان را به صورت کامل بررسی و تصویب کرد.
بر اساس تبصره ۴ این طرح، قهرمانان بازیهای المپیک شامل اشخاص اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و اشخاص اول بازیهای آسیایی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک آی.‌او.سی و مقامهای اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی معاف از سربازی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح پس از طی دوره آموزش نظامی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
همچنین بر اساس یکی از تبصره‌های این طرح، همه دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۱۳۸۶ می توانند علاوه بر مشمولان تبصره ۴ این قانون مقامهای اول، دوم و سوم بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی را با معرفی وزارت ورزش و جوانان با رعایت قوانین و مقررات مربوط به صورت پیمانی جذب و استخدام کنند.
در این مصوبه تصریح شد: آیین نامه اجرایی موضوع معافیت سربازان قهرمان مشمول این قانون به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه می‌شود و به تأیید ستاد کل نیروهای مسلح می رسد.
همچنین آیین نامه اجرایی موضوع جذب و استخدام قهرمانان مشمول این قانون نیز به پیشنهاد وزرات ورزش و جوانان و با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه می گردد.
در بخش پایانی این مصوبه آمده است: این آیین نامه ها حداکثر سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.