معالجه با لیزیک برای درمان چه بیماری هایی پیشنهاد می گردد

۰۳م آذر ،

لیزیک عمدتاً روش درمانی است که برای رفع عیوب انکساری چشم پیشنهاد می گردد ، حال باید دانست این روش درمانی در خور معالجه ی چه بیمارانی است.

دکتر رجعتی حقی چشم پزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  لیزیک تکنیکی است که در عمل های تازه چشم انجام شده و در مورد اشخاصی صدق میکند که عیب انکساری چشم دارند. 

وی افزود: کسانی که نزدیک بین می باشند عمل لیزیک در آن ها موفق تر است و اشخاصی که نمره ی آستیگمات بالایی دارند بهتر است از عمل اجتناب کنند زیرا امکان بازگشت نمره ی چشم در آنها وجود دارد.

وی در مورد بهترین سن برای عمل لیزیک گفت: عمل لیزیک از سن ۱۸ سالگی به بالا و از سن ۵۰ سالگی به پایین پیشنهاد می گردد و این عمل در مورد اشخاصی انجام می گردد که شماره ی چشم ثابت دارند.

رجعتی حقی در مورد این که این عمل برای چه کسانی مناسب نیست گفت: در مورد اشخاصی که بیماری های چشمی از جمله آب سیاه، آب مروارید و یا بیماری پرده شبکیه دارند پیشنهاد نمی شود.

وی ادامه داد: با معاینات کامل بر روی فرد، عکسبرداری از سطح قرنیه و اطمینان کامل از سلامت بیمار و سلامت چشم ها می توان این عمل را انجام داد.

وی در مورد بازگشت نمره ی چشم در بیمارانی که عمل لیزیک انجام داده اند گفت: درصد کمی از بیماران ممکن است بعد از چند سال نمره ی چشم آن ها بازگردد که سبب آن هنوز مشخص نیست.

وی در مورد مراقبت های بعد از عمل خاطر نشان کرد: استراحت کامل در چند روز اول، تجویز قطره ی چشم توسط پزشک، مصرف آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت چشم و استفاده از عینک آفتابی برای جلوگیری از وارد شدن نور به چشم الزامی است و ممکن است بعد از عمل عوارضی از جمله قرمزی، سوزش و خارش چشم وجود داشته باشد که به مرور برطرف می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.