معالجه رایگان همه تصادفی‌ها در اورژانس

رییس بیمه مرکزی گفت: همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظف به معالجه حادثه‌دیدگان تصادفات هستند، زیرا بخشی از هزینه‌های درمان را شرکت‌های بیمه‌ای تامین می‌کنند.

سید محمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان شرکت‌های بیمه‌ای به وزارت بهداشت و درمان پول پرداخت کرده‌اند، بنابراین همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظفند حادثه‌دیدگان یک تصادف را از جمله مقصر و حتی عابرپیاده باید رایگان معالجه کنند.

وی گفت: اگر احیانا بیمارستانی این کار را نکرد باید از مسئولان ذی‌ربط سئوال کنید که چرا این پوشش درمانی را انجام نمی‌دهد، در حالی که هزینه‌ آن را دریافت کرده‌اند. البته ما در سال میزان تصادفات زیادی داریم که اکثر بیمارستان‌های ما سرویس خوبی ارائه کرده‌اند و ما از آنها تشکر می‌کنیم.

رییس بیمه مرکزی درباره حذف بخشی از بیمه‌نامه‌های شخص ثالث که تحت عنوان بیمه شدن راننده مقصر در بیمه‌نامه‌ها ذکر می‌شد، گفت: تا سال قبل پوشش بیمه‌ای راننده مقصر اجباری نبود و افراد در هنگام بیمه شخص ثالث کردن ماشین خود می‌توانستند گزینه تحت پوشش قرار گرفتن راننده را انتخاب کرده و مبلغی اضافه‌تر پرداخت کنند. البته تا قبل از آن نیز حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون دیه فوت برای راننده مقصر در نظر گرفته می‌شد.

وی افزود: اما از اول شهریور ماه سال گذشته پوشش بیمه راننده اجباری شد تا اگر راننده‌ای در اثر تصادف از بین رفت، خونش پایمال نشود. بر همین اساس نیز برخی از شرکت‌های بیمه‌ای گزینه تحت پوشش قرار گرفتن راننده را نیز از بیمه‌نامه‌های خود حذف کردند اما این مورد در تمام شرکت‌های بیمه وجود دارد و موظف هستند که این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: درواقع افراد با پرداخت حق بیمه شخص ثالث برای راننده مقصر نیز بیمه انجام می‌دهند.

کریمی در مورد درمان حادثه‌دیدگان و حتی عابرین پیاده که نقشی در حادثه نداشتند نیز گفت: وزارت بهداشت و درمان موظف به ارائه خدمات است و بخشی از هزینه‌ها را دولت می‌پذیرد و بخش دیگر را شرکت‌های بیمه‌ای می‌پردازد، اما در رابطه با دیه جرحی مانند دیه اعضای بدن، با توجه به اینکه در قانون شرع اسلام و قانون مدنی میزان خسارات تعریف شده، شرکت‌های بیمه باید این مبلغ را پرداخت کنند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.