معامله ۴۱ میلیارد ریال محصول در رینگ کشاورزی

معامله 41 میلیارد ریال محصول در رینگ کشاورزی

در داد و ستدهای رینگ کشاورزی بورس کالا در هفته اول شهریورماه بیش از هفت‌هزار تن محصول کشاورزی به ارزش بیش از ۴۱ میلیارد ریال معامله شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در هفته‌ای که گذشت برنج با معامله پنج‌هزار تن در صدر ایستاد. در هفته یادشده ۱۲ هزار تن برنج عرضه شد که پنج‌هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت. ارزش این معامله ۳۲ میلیارد ریال بود که نسبت به هفته ماقبل ۱۳ درصد رشد را در حجم و ارزش معاملات ثبت کرد.

ذرت نیز با معامله یک‌هزار و ۷۶۵ تن، رتبه دوم را از آن خود کرد. هفته گذشته یک‌هزار و ۷۷۰ تن برنج عرضه شد که یک‌هزار و ۷۶۵ تن آن مورد معامله قرار گرفت. ارزش این معامله نیز نزدیک به ۱۳ میلیارد ریال بود.

شکر نیز با حجم معامله ۴۵۰ تن رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در مدت یادشده ۹۰۰ تن شکر روی میز فروش گذاشته شد که ۴۵۰ تن آن با تقاضا مواجه و معامله شد. ارزش این معامله پنج‌هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال بود. این در حالی بود که در هفته ماقبل این محصول هیچ عرضه‌ای نداشت.

معامله‌گران رینگ کشاورزی در زمان مورد بررسی ۲۵۰ تن گندم نیز عرضه کردند. این عرضه با ۱۷۵ تن تقاضا مواجه شد که در نهایت ارزش این معامله یک میلیارد ریال ثبت شد. این در حالی بود که در هفته ماقبل هفته مورد بررسی یک‌هزار و ۶۲۰ تن گندم مورد معامله قرار گرفته بود. بر همین اساس حجم و ارزش معاملات در هفته گذشته نزیدک به ۸۸ درصد کاهش یافت.

در این معاملات ۵۰۰ تن کنجاله هم روی میز فروش رفت اما فقط ۴۵ تن آن به ارزش ۴۹۴ میلیون ریال معامله شد. در هفته ماقبل نیز هرچند به همین حجم کنجاله مورد معامله قرار گرفته بود اما به دلیل کاهش قیمت این محصول د ر معاملات هفته جاری، ارزش معاملات حدود ۶٫۵ درصد کاهش یافت./

E-910710-02

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.