معاونت هنری در کارهای فرهنگی پیش قدم است

شنبه ۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با مدیران انجمن استان‌ها/

رئیس انجمن موسیقی استان سمنان گفت:معاونت هنری همیشه در کارهای فرهنگی و هنری پیش قدم بوده است و تا جاییکه مقدور باشد، نقش حمایتی دارد.

حسن ادیب، رئیس انجمن موسیقی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره برنامه‌های انجمن موسیقی این استان گفت: انجمن ما از ابتدای سال تاکنون چند کنسرت شامل چند کنسرت پاپ و کنسرت مجید درخشانی برگزار نموده است. همچنین قرار است بعد از محرم و صفر چند کنسرت در شاهرود و دامغان برگزار می‌کنیم.

رئیس انجمن موسیقی استان سمنان ادامه داد: قرار است یک برنامه با عنوان “سلسله نشست‌های پژوهش موسیقی”شروع شود که این برنامه تا اسفند ماه سال جاری ادامه می‌یابد. همچنین در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری یک جشنواره موسیقی محلی در استان سمنان هستیم.

ادیب در پاسخ iبه این پرسش که انجمن موسیقی برای هنرمندان چه کارهای مثبتی انجام داده است، گفت: نوازندگان محلی استان سمنان ۲۰ نفر می باشند که انجمن موسیقی اقداماتی از قبیل عضویت در صنف هنرمندان، بیمه هنرمندان، اعطای وام، برگزاری جشنواره، کمک iبه هنرمندان در تولید آثار هنری و…. انجام داده است.

وی درباره وضعیت موسیقی نواحی گفت: موسیقی محلی در همه شهرها مطرح نمی باش و پیگیرهای بسیاری دراین زمینه انجام نمی‌شود. موسیقی نواحی و محلی بیشتر در مناطق مرزی وجود دارد و در مناطقی که در مرکز قرار دارند کمتر یافت می‌شود. ما در استان سمنان بسیاری از این آثار را شناسایی و ثبت نمودیم؛زیرا دوست داریم این نوع موسیقی از ذهن‌ها محو نشود.

حسن ادیب در ادامه از کمک‌های معاونت هنری قدردانی نمود و گفت: معاونت هنری همیشه در کارهای فرهنگی و هنری پیش قدم بوده است و تا جاییکه می‌توانند و مقدور باشد کمک می‌کنند اما کارهای فرهنگی و هنری که ریشه در اصالت دارد نیاز iبه پشتیبانی و حمایت بیشتری دارد.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.