معاون آموزش و پرورش: سرکلاس جای گرایش سیاسی نیست

معاون وزارت آموزش و پرورش از پذیرش ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسنا منطقه لرستان، سحرخیز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: سند تحول بنیادین به عنوان یک نسخه شفابخش، نقشه راه و تعدیل کننده سیاست‎های کلان آموزشی است.

وی با بیان اینکه این طرح تابع سلایق و گروه خاصی نیست بلکه دستاورد یک دهه کار پژوهشی، تلاش علمی، مشاهدات و مشارکت فرهنگیان و صاحب‎نظران حوزه و دانشگاه و بررسی‎های علمی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش آبروی نظام بوده و در خدمت مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تربیت کننده نسل حاضر برای رسیدن به چشم‎انداز ۱۴۰۴است، ادامه داد: آموزش و پرورش طلایه‌‏دار دفاع مقدس و ثمره خون هزاران شهید معلم بوده که امروز شاهد و ناظر بر اعمال معلمان هستند.

وی بیان کرد: امروز هر حرکتی در آموزش و پرورش مبتنی بر نقشه راه است و اخیرا کشورهایی که در اجلاس نم شرکت کردند ترجمه نظام آموزش و پرورش را درخواست می‎کردند.

سحرخیز با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‎یافته و در حال توسعه مقطع ابتدایی را هشت سال در نظر گرفتند، اظهار کرد: امسال قبل از شروع سال تحصیلی جدید برنامه درس ملی را ترسیم کردیم که بر اساس این برنامه وظایف معلم، نیازهای مقاطع تحصیلی و کتب مورد نیاز مشخص شده است.

وی از تغییر همه کتابهای درسی طی ۶ سال آینده خبر داد و گفت: نظام گزینش و ارتقای معلم بازنگری خواهد شد و مهم‎ترین قدمی که باید از سوی مجلس، شورای انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش برداشته شود استقرار نظام سنجش صلاحیت معلمی و رتبه‎بندی و جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان است و دیگر، معلمان با ارزشیابی و آموزش‎های ضمن خدمت ارتقا نمی‎یابند.

وی با بیان اینکه معلم باید سه شرط صلاحیت حرفه‎ای، تخصصی و اعتقادی را برای ارتقا داشته باشد، تصریح کرد: سر کلاس جای گرایش‎های سیاسی نیست و معلم حق تسویه حساب با دانش‌‏آموز را ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امروز روش سخنرانی و حافظه‎محوری و سنتی منسوخ شده و برای رسیدن به اهداف چشم‎انداز در آموزش و پرورش باید ابزارهای نوین را به خدمت گرفت و از استخدام‏های فله‏ای جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد نیروهای آموزش و پرورش در تهران بانوان هستند، اظهار کرد: بهترین مکان در آموزش و پرورش برای جذب نیرو، دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم است.

وی با تأکید بر اینکه با همت دولت، وزیر آموزش و پرورش، مجلس و شورای انقلاب فرهنگی امسال دانشگاه فرهنگیان راه‎اندازی و ۲۵ هزار دانشجو در بهمن ماه امسال پذیرش خواهد شد، عنوان کرد: در بهمن ماه سالجاری برای دانشگاه فرهنگیان هیئت علمی در نظر گرفته شده و فرهنگیان در اولویت پذیرش خواهند بود.

سحرخیز رتبه‎بندی و بازسازی مدارس را از دیگر اولویت‏‌های سند بنیادین عنوان کرد و گفت: باید مدارس به یک فضای رقابتی برای ارتقا کیفیت تبدیل شوند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش نباید دارای هیچ حزب و جناحی شود و میزان، مقیاس و معیار سنجش برای ما نگاه و نظر مقام معظم رهبری است.

وی بر همدلی، وحدت و وفاق در جامعه فرهنگیان تأکید کرد و یادآور شد: همدلی، وفاق و وحدت تنها لازمه آموزش و پرورش نبوده بلکه لازمه جامعه اسلامی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش جای خدمت و کارکردن در جهت اعتلای اهداف نظام و توسعه و آبادانی کشور است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.