معاون اداره کل زندان‌های کرمانشاه: توجه به مبانی تربیتی در تحقق اهداف اصلاحی موثر است

363-1.jpg

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های استان کرمانشاه، ارتقای کیفی و توجه به مبانی تربیتی را در تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی موثر دانست.

به گزارش ایسنا ـ منطقه کرمانشاه، فرامرز موسیوند توجه به مبانی تربیتی، رفع موانع، ایجاد مقتضیات و فراهم کردن بستر مناسب پذیرش اجتماعی را در اصلاح و تربیت مددجویان و عدم بازگشت آنها به زندان موثر خواند و با اشاره به تعدد جرایم و علل و عوامل بروز بزه در جامعه تصریح کرد: باید معضلات و مشکلات موجود به دقت شناسایی و ریشه‌یابی شوند و با شناخت کامل و بهره‌گیری از روش‌های علمی، برنامه‌ریزی لازم در راستای اصلاح و تربیت مددجویان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در فرایند اصلاحی و تربیتی، انتخاب روش‌ها و نحوه برقراری ارتباط و تعامل با مددجویان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

معاون اداره کل زندان‌های کرمانشاه افزود: مهم‌ترین گام در امور اصلاحی و تربیتی، خودشناسی است و اراده انسان‌ها مهم‌ترین نقش را در تربیت و پذیرش هنجارهای اجتماعی دارد و آینده را خود فرد رغم می‌زند.

موسیوند اظهار کرد: قرآن کریم کتاب تربیت انسان در جهت کمال است و محوریت دینی امور تربیتی و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب امور دینی و قرآنی می‌تواند مسیر حرکت به سوی تعالی و کمال را فراهم کند و امور اصلاحی را سرعت بخشد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم گرایش‌های فطری در وجود مددجویان بیدار شود و با تذکر و آموزش و توجه دادن به این‌گونه گرایش‌ها زمینه آشکارسازی ارزش‌های پسندیده اخلاقی را فراهم کنیم و در جهت تثبیت و نهادینه شدن آن از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

معاون اداره کل زندان‌های کرمانشاه یادآور شد: برخی رفتارها از روی عادت هستند و هیچ اندیشه و اراده‌ای در پیدایش آن نقشی ندارد. با مشاهده رفتار افراد و قرار گرفتن آنها در موقعیت‌های متفاوت امکان شناسایی، احصاء و ایجاد زمینه‌های تغییر رفتارهای نابه‌هنجار وجود خواهد داشت.

موسیوند با اشاره به رویکرد نوین زندانبانی اسلامی و تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه و گسترش مراکز مشاوره و روان‌درمانی گفت: نگرش مسئولان زندان‌ها نگرشی علمی و اصلاحی است و در این پروسه تمامی ابعاد و جنبه‌های توانمندسازی فردی و انسانی اعم از روحی و روانی، پرورشی، عقیدتی و به‌ویژه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی مد نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.