معاون استاندار اصفهان:فرصت سرمایه گذاری در سیرالئون را از دست ندهیم

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان،’علیرضا همدانیان’ در نشست ‘بررسی فرصت های تجاری در کشور سیرالئون’ افزود: سیرالئون در غرب آفریقا با داشتن منابع غنی معدنی و زمین های حاصلخیز کشاورزی می تواند زمینه حضور فعالان اقتصادی اصفهان را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه در شرایط خاص اقتصادی، توجه به بازارهای جدید می تواند رافع بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد، تاکید کرد: بخش دولتی و خصوصی استان باید زمینه حضور اقتصادی در سیرالئون را فراهم کنند.

معاون استانداری اصفهان با اشاره به حضور فعال لبنانی ها و چینی ها در سیرالئون گفت: فعالان اقتصادی این دو کشور با ایجاد هماهنگی توانسته اند حضور فعالی در بخش های مختلف اقتصادی بویژه خدمات و معادن داشته باشند.

به گفته همدانیان، ایران نیز می تواند با اتکا بر توانمندی بخش خصوصی خود در این کشور فعالیت داشته باشد.

وی تاکید کرد:حضور در سیرالئون، فرصتی است که اگر مورد توجه فعالان اقتصادی قرار نگیرد تا پنج سال دیگر نمی توان از این فرصت استفاده کرد.

معاون استاندار اصفهان اظهار داشت: ایجاد مرکز اقامت ایرانیان در سیرالئون می تواند زمینه حضور فعالان اقتصادی در پروژه های این کشور را فراهم سازد و استانداری نیز آماده سرمایه گذاری ۲۰ درصدی در این زمینه هاست.

وی همچنین از آمادگی استانداری اصفهان برای حمایت مالی از سفر تجاری فعالان اقتصادی به سیرالئون برای بررسی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری خبر داد.

وی همچنین گفت:در راستای حمایت از بخش خصوصی برای حضور فعال بازرگانی در سایر کشورها، اعتبار دولتی در این زمینه اختصاص یافته است.

وی همکاری دولت با تشکل های اقتصادی بویژه اتاق بازرگانی را عامل مهم توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها دانست و افزود:بخش خصوصی باید راه در تقویت روابط اقتصادی با سایر کشورها پیشقدم باشد.

به گزارش ایرنا، کشاورزان اصفهانی با اجاره ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، از ماه گذشته اقدام به کاشت ‘پالم اویل'(نخل روغنی) در سیرالئون کرده اند.

این کار با هدف توسعه سرمایه گذاری توسط تولیدکنندگان ایرانی انجام شد.

این طرح اکنون به صورت آزمایشی در سیرالئون در حال اجراست و در صورت موفقیت در چند کشور آفریقایی دیگر نیز توسعه خواهد یافت.

سیرالئون با بیش از ۷۱ هزار کیلومترمربع مساحت در غرب آفریقا قرار دارد.

د/۷۱۴۳/۱۰۴۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۵۸۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.