معاون امنیتی وزیر کشور: گام​های اساسی برای انسداد مرزها برداشته​ایم

علی عبداللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای همسایه موافقت نامه های امنیتی را امضا کرده است، افزود: برخی موافقت نامه های امنیتی نیز برای تصویب به مجلس ارایه کرده ایم. همچنین با برخی از کشورها در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم موافقت نامه های امنیتی را با این کشورها امضا کنیم. به طور طبیعی یکی از مباحث موافقت نامه امنیتی بحث امنیت مرزها، نوع تعاملات مرزی، ملاقات های مرزی، احداث و ایجاد تاسیسات مرزی و کنترل مرزها است.
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه بسیاری از موافقت نامه های امنیتی در مرزهای شرقی و غربی کشور اجرایی شده است، گفت: اگر چه به دلایل مسایل اقتصادی ممکن است بعضی از کشورهای همسایه توانایی اجرای تعهدات را نداشته باشند ولی ما برای کنترل مرزها به برخی کشورها برای تحقق تعهداتشان کمک کردیم.
عبداللهی افزود: به عنوان مثال با کمک به کشور افغانستان، تعدادی پایگاه مرزی را برای این کشور ساختیم تا مرزها را کنترل کنند.
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه تشکیل فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی و اقدامات صورت گرفته کمی و کیفی توسط این فرماندهی در مرزهای کشور گامی موثر در کنترل مرزها بوده است، گفت: دولت نیز از سال ۸۶ اعتبارات تامین امنیت و کنترل مرزها را چند برابر کرده و همین امر باعث شده است تا گام های اساسی در انسداد مرزها برداشته شود.
عبداللهی تصریح کرد: تاسیسات لازم در مرزهای کشور ساخته شده است و اگر یک گام دیگر در اعتبارات کنترل مرزها برداشته شود، امیدواریم آنچه به عنوان طرح جامع مرز پیش بینی کردیم، اجرایی شود.
وی افزود: طرح جامع امنیت پایدار مرز براساس ماده ۲۰۳ برنامه پنجم تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارسال شده که کلیات آن تصویب و جزئیات آن هم در حال بررسی است.
عبداللهی اظهارداشت: در طرح جامع امنیت پایدار مرز مباحث تمرکز مدیریتی در مرز، معیشت مرزنشینان، اشراف اطلاعاتی در مرز، عمران و آبادی و استفاده از مرز نشینان برای تامین امنیت مرزها پیش بینی شده است.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.