معاون اول رییس‌جمهور: اگر خانواده رشد پیدا کند، جامعه در مسیر تعالی قرار می‌گیرد

۲۰ آبان ،

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «خانواده در اسلام یک جامعه پویا تلقی می‌شود»، گفت: اگر خانواده به معنای واقعی رشد تعالی پیدا کند، جامعه، کشور و امت‌های اسلامی با رشد مواجه شده و در مسیر تعالی قرار می‌گیرند.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدرضا رحیمی عصر روز شنبه در جلسه ستاد ملی زن و خانواده با تبریک «روز ملی خانواده»، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از اتمام مراسم حج تمتع، ۲۵ ذیحجه، به نام «روز ملی خانواده» تعیین شد تا توجه بیشتری به خانواده معطوف شده و مشی الهی در نظام خانواده جاری شود.

وی با اشاره به دو عید بزرگ در ماه ذیحجه افزود: اگر برکات و آموزه‌های اعیاد قربان و غدیر در خانواده نمود پیدا کند، خانواده کانونی مطهر و خدایی خواهد شد.

وی افزود: اگر غدیر از سلسله تدابیری که خدا برای رستگاری بشر طراحی فرموده حذف می‌شد، بشر پس از اتمام دوره نبوت به انحراف کشیده می‌شد اما با وجود غدیر نور نبوت ادامه یافت تا سرانجام به حضرت مهدی(عج) ختم شود.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین با اشاره به نقش موثر و سازنده زن در رستگاری خانواده و موفقیت فرزندان، ابراز امیدواری کرد که زنان مومن ایران اسلامی اساس و بنیان خانواده را با استحکام هرچه بیشتر حفظ کرده و از آن در مقابل زوال و تهاجم فرهنگی غرب حراست کنند.

وی افزود: باید خدای را سپاس بگوییم که در جمهوری اسلامی ایران عنایت و توجه خاصی به بنیان خانواده وجود دارد و برای تعالی این کانون الهی برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه نماینده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گزارش تفسیریی از جلسات کارگروه تخصصی بررسی و تصویب برنامه ملی ارتقاء نرخ باروری که در دست بازنگری و اصلاح نهایی قرار دارد، ارائه و اعلام کرد که در این جلسات نظرات و دیدگاه‌های دستگاه‌های مختلف مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.

در این نشست همچنین گزارش تفسیریی از پیش‌نویس طرح ملی آموزش خانواده «مطلع مهر» به عنوان یکی از طرح های زیرمجموعه طرح جامع انتظام خانواده ارائه شد و مقرر گردید این طرح در کارگروه تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و نتیجه نهایی آن در جلسات آتی ستاد مطرح شود.

گفتنی است طرح ملی «مطلع مهر» به منظور تقویت و تحکیم خانواده‌های نوپا، زوج‌های جوانی را که در پنج سال اول زندگی خود به سر می برند، مد نظر قرار داده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.