معاون بعثه مقام معظم رهبری : ایران با حساسیت بسیارحوادث میانماررا دنبال می کند

باقری که به همراه حجت الاسلام و المسلمین ‘ قاضی عسگر ‘ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به دعوت سازمان امور دیانت ترکیه برای شرکت در نشستی در استانبول بسر می برد ، این مطلب را روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد.

باقری گفت : در خلال برگزاری این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با یکی از رهبران مسلمانان میانمار دیدار کرد و در خصوص وقایعی که علیه مسلمانان در این کشور رخ داده است به گفت وگو پرداخت .

وی افزود : این رهبر مسلمانان میانمار قرار است در دیداری دیگر با نماینده ولی فقیه جزییات دیگر از کشتار مسلمانان در میانمار را تشریح کند.

وی در خصوص چگونگی شرکت هیات ایرانی در نشست قرآنی استانبول اظهارداشت : با توجه به روابطی که میان سازمان امور دیانت ترکیه و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ایران وجود دارد در این نشست که با حضور شماری از علمای کشورهای اسلامی در استانبول تشکیل شد ، شرکت کرده ایم .

وی در ادامه اظهارداشت :در طول برگزاری این نشست در دیدار با محمد گورمز رییس سازمان دیانت ترکیه در خصوص تفاهم نامه های همکاری میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختیم .

معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری گفت : هیات ایرانی در طول برگزاری این نشست سه روزه با دیگر علمای شرکت کننده دیدار و در خصوص مباحث مختلف به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

در نخستین روز از نشست استانبول که به دعوت سازمان امور دیانت ترکیه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ‘ قاضی عسکر ‘ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و شمار زیادی از علمای جهان اسلام به بررسی تحولات منطقه پرداختند و ضمن محکوم کردن قتل عام مسلمانان در میانمار ، خواستار حضور مجامع بین المللی در این کشور شدند.

‘محمد گورمز’ رییس سازمان امور دیانت ترکیه در این نشست با تاکید بر اهمیت ‘سلام’ در فرهنگ اسلامی گفت: در این ماه مبارک با تجمع در استانبول پیام برادری و اسلامی خود را نثار همه مسلمانان جهان می کنیم

این نشست به مدت سه روز تحت عنوان ‘جهان اسلام در ماه مبارک رمضان در استانبول گردهم می آید’، ادامه خواهد داشت.

علمای ایران ، عراق ، مصر ، روسیه ، تونس و چندین کشور دیگر دیروز همچنین از مساجد ‘سلطان احمد’ و ‘ایاصوفیه’ و موزه

‘توپکاپی’ دیدار کردند.

محمد یونس یکی از رهبران مسلمانان راخین میانمار نیز به قتل عام در این کشور اشاره کرد و گفت: مسلمانان راخین (آرکان سابق) با ظلم و بیداد در میانمار رو به رو هستند.

خاورم **۲۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۲۲۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.