معاون بهداشتی وزیر بهداشت: به پزشک خانواده فرصت دهید تا به فکر بزرگش دست یابد

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را به کودک تازه متولد شده‌ای تشبیه کرد که باید به وی فرصت داد تا به فکر بزرگش دست یابد.

دکتر فاطمه رخشانی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: باید مقداری به برنامه پزشک خانواده فرصت داد. پزشک خانواده مانند کودک یک روزه‌ای است که از آن توقع دارند مانند کودک یک ساله فکر کند. باید مراحل رشد و تکامل برای پزشک خانواده در نظر گرفته شود و اجازه داد تا مراحلش را طی کرده و به زمان میوه دادن برسد.

وی دربارهٔ چگونگی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در تهران نیز گفت: به این منظور ابتدا باید پزشکان اعلام آمادگی کنند. پس از اعلام آغاز اجرای پزشک خانواده در تهران و طی دو روز حدود ۲۳۷۰ پزشک در تهران برای قرار گرفتن در قالب این برنامه اعلام آمادگی کردند.

رخشانی با بیان این که برای حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت در تهران به حدود ۴ هزار پزشک نیاز است، افزود: به این منظور ابتدا باید اسامی پزشکانی که در سامانه مربوطه ثبت نام می‌کنند، از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی شود. در نهایت اسامی پزشکان تایید شده از طریق اینترنت و مراکز بهداشتی درمانی اعلام می‌شود. پس از آن نیز مردم با مراجعه به سامانه www.1590.ir شهرستان و شهر خود را انتخاب کرده و با رویت اسامی پزشکان ثبت نام کرده و آدرس آنها می‌توانند متناسب با منطقه محل سکونت خود، پزشک مورد نظرشان را انتخاب کنند. همچنین با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی – درمانی، اسامی پزشکان در محدوده منطقه مربوطه را دریافت کنند.

وی افزود: بلافاصله پس از انتخاب پزشک، مردم باید با اطلاعات بیمه‌ای خود به پزشک خانواده مربوطه مراجعه کرده و تحت ویزیت پایه قرار گیرند. ویزیت پایه حدود ۵۲ سوال همراه با معاینات کامل را شامل می‌شود. به این ترتیب اطلاعات مربوط به اعضای خانوار وارد سامانه می‌شود.

رخشانی افزود: به ازای ویزیت پایه انجام شده از سوی پزشک خانواده، تعیین می‌شود که پزشک چه میزان ارایه خدمت انجام داده است. در مجموع از نظر ما ویزیت پایه اولین خدمتی است که پزشک خانواده باید به جمعیت تحت پوشش خود ارایه دهد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.