معاون حقوقی وزارت ارتباطات از بررسی پیشنهاد بازگشت سیم مسی و فیبر نوری از مخابرات خصوصی به دولت خبرداد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: در جلسه اخیر کمیسیون صنایع مجلس پیشنهادهای متعددی برای اصلاح روند اشتباه توقف توسعه تلفن ثابت در مخابرات مطرح شد که یکی از آنها بازپس گیری بستر سیم مسی و فیبر نوری به دولت بود.
 
 
مرتضی براری در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: در جلسه اخیر کمیسیون صنایع مجلس، با وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس موضوعات مرتبطی را درمورد شرکت مخابرات ایران مطرح کردند.
 
معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: نمایندگان تاکید داشتند که شرکت مخابرات ایران توسعه تلفن ثابت را متوقف کرده است از این رو پیشنهادهای متعددی در خصوص اصلاح این روند مطرح کردند.
 
وی افزود: از جمله این پیشنهادات برگشت شرکت مخابرات ایران به دولت یا برگرداندن سیم مسی و فیبر نوری به دولت بود.
 
براری گفت: نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که برای حل این مشکلات بستر انتقال که در زیر خاک وجود دارد یعنی سیم مسی و فیبر نوری که وجه برتری مخابرات نسبت به رقبای دیگر است، از شرکت خصوصی مخابرات پس گرفته و به دولت برگردانده شود.
 
معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اظهار داشت: وزیر ارتباطات در پاسخ به این پیشنهاد دستور دادند که این موضوع در کمیته مشترکی بررسی و کار کارشناسی شود.
 
وی افزود: وزیر ارتباطات تاکید داشتند که این روند اشتباه در مخابرات می‌تواند با ابزارهای دیگری ازجمله ابزارهای نظارتی حاکمیت، اصلاح شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.