معاون دانشگاه علوم پزشکی کربلا:دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ارتقای اساتید عراقی ارجح است

۲۶ام بهمن ،

رییس دپارتمان نانومواد و معاون دانشگاه علوم پزشکی کربلا گفت: برای ارتقای سطح علمی اساتید و پژوهشگران کشور عراق به جای اعزام به کشورهای اروپایی و امریکا، دانشگاه‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارجحیت می باشند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، دکتر عباس مطرود باشی رئیس دپارتمان نانومواد و معاون دانشگاه علوم پزشکی کربلا در این نشست خاطرنشان کرد: تمامی دست‌اندرکاران این کارگاه به طور جدی سعی در انتقال مفاهیم تئوری و عملی به فراگیران دارند و تمامی سعی خود را برای بهتر برگزار کردن آن دارند.

وی افزود: طی گزارشی به وزیر علوم خواهم نوشت که برای ارتقای سطح علمی اساتید و پژوهشگران کشور عراق به جای اعزام آنها به کشورهای اروپائی و امریکا دانشگاه‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارجح می باشند.

در ادامه این نشست دکتر فاضل جواد کاظم الطعمه رئیس دپارتمان بیوشیمی دانشگاه کربلا و مسئول روابط بین‌الملل دانشگاه‌های عراق در این برنامه از اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه بین دو دانشگاه ابراز رضایت کرده و گارگاه برگزار شده را بسیار مفید و پربار دانست.

وی به بالا بودن سطح علمی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی و امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره کرده و گفت: این سطح علمی همتراز کشور های پیشرفته است.

بر اساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و قائم مقام وزیر در استان آذربایجان شرقی با هیاتی ‌متشکل از ۱۸ نفر از پژوهشگران واساتید برجسته از دانشگاه‌های علوم پزشکی عراق دیدار کرد.

علیرضا یعقوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز توانمندی‌های ملاحظه شده توسط اساتید در مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی داروئی این دانشگاه را نمونه کوچکی از توانایی‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانست.

وی به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه‌های مختلف آموزشی، درمانی و پژوهشی و از جمله به وجود ۲۵ مرکز و تیم تحقیقاتی در دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: از جمله توفیقات دانشگاه تولید آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و روش‌های روبوتیک در بازتوانی بیماران -که بعنوان یک اختراع ثبت گردیده- است.

وی تاکید کرد: دانشگاه ما قابلیت‌های بسیاری دارد و حاضر است سخاوتمندانه آنها را در اختیار دانشگاه‌های عراق قرار دهد.

وی ضمن تشکر از حضور اساتید برجسته دانشگاهای عراق گسترش هر چه بیشتر مراودات علمی را بین دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه‌های کشور دوست و برادر عراق را خواستار شدند و این امر را مایه پیشرفت برای هر دو طرف دانست.

گفتنی است این هیات با هماهنگی و تلاش “اداره کل روابط بین الملل و بین دانشگاهی” و”مرکز تحقیقات نانوتکنولوژی داروئی ” دانشگاه علوم پزشکی تبریز و به منظور آشنائی با آخرین تکنیک‌های تحقیقاتی روز دنیا ( RT PCR و Flowcytometry )به مدت یک هفته در مرکز تحقیقات نانو تکنولوژی این دانشگاه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.