معاون سازمان پدافند غیرعامل: دفاع غیرمسلحانه با کاهش آسیب‌پذیری همراه است

۲۴اردیبهشت،

aks2.221.jpg

معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز در کشورهایی که نقاط آسیب‌پذیر بسیاری دارند، ‌پدافند غیرعامل می‌تواند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و این فرهنگ‌سازی در کشور ما نیز ضروری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه خوزستان، سردار غلامعلی حیدری در شورای پدافند غیرعامل استان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل، دفاع غیرمسلحانه در مقابل تهدیدات دشمن است که با کاهش آسیب‌پذیری‌ها و ارتقاء پایداری ملی در مقابل تهدیدات دشمن همراه است.

وی با بیان اینکه “پدافند غیرعامل بستری مناسب برای توسعه پایدار و صلح‌آمیز است”، اظهار کرد: سیاست تنش‌زایی اولویت‌ بعدی در این فرآیند است که بهترین راه برای کاهش مخاطرات و آسیب‌پذیری است.

حیدری با اشاره به اقدامات پدافند غیرعامل و سیاست کلی کشور و نظام در این زمینه یادآور شد: راهبرد‌های سازمان پدافند غیرعامل در سال ۸۹ در ۱۳ بند تقسیم شده بود که در سال جاری سازمان پدافند غیرعامل به این نتیجه رسید که سند راهبردی را تغییر دهد.

معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان به وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به سبب مرزی بودن و جایگاهی که در تولیدات کشاورزی و انرژی دارد، در پدافند غیرعامل جزو استان‌های حیاتی کشور به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه “مسئولان نباید اجازه دهند تهدیدهای استکبار به جامعه سرایت کند”، گفت: در پدافند غیرعامل ۶۰ درصد خدمات به حوزه سایبری تعلق خواهد گرفت.

مجید آقابابایی اضافه کرد: با توجه به تضاد منافع کشور ما با اسکتبار جهانی، همواره کشور ما در معرض تهدید است و این تهدیدها را باید جدی گرفت. البته مسئولان نباید اجازه دهند که این تهدیدها به جامعه سرایت کند.

وی با بیان اینکه “با تشکیل پدافند غیرعامل در ۳۱ استان کشور و ۱۱ وزارتخانه، اهمیت این موضوع مشخص می‌شود”، خاطرنشان کرد: اهمیت وجود آن در استان‌ها بیش از وزارتخانه‌ها است. همچنین، از موضوعات اساسی در پدافند غیرعامل این است که هیچ حوزه‌ای بدون برنامه پیش نمی‌رود و برای هر حوزه در پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور‌ با بیان اینکه “کنترل آسیب‌های ناشی از اتفاقات داخل کشور از حوزه پدافند غیرعامل خارج است”، افزود: مدیریت بحران باید از پدافند غیرعامل منفک باشد، پدافند غیرعامل موازی تهدیدها و اقدامات نظامی علیه کشور است که ممکن است در بحث پیشگیری از اتفاقات، موازی‌کاری‌هایی با مدیریت بحران به وجود آید؛ بنابراین باید در این امر دقت شود و اشتراکات به مدیریت بحران سپرده شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.